Identifikační kód |
RIV/68407700:21230/11:00180445 |
Název v anglickém jazyce |
Simulated Faults in Model of Electromechanical Valve in Anti-lock Braking System |
Druh |
D - Stať ve sborníku |
Jazyk |
eng - angličtina |
Obor - skupina |
J - Průmysl |
Obor |
JB - Senzory, čidla, měření a regulace |
Rok uplatnění |
2011 |
Kód důvěrnosti údajů |
S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku |
2 |
Počet tvůrců celkem |
1 |
Počet domácích tvůrců |
1 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců |
Miloš Okrouhlý (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 2958600) |
Popis výsledku v anglickém jazyce |
The current trends in vehicle diagnostics tend to decrease production costs, whereas the same or even higher user safety and comfort level has to be assured. One option is using the centralized diagnostics, which doesn´t increase the production costs, and even gives precision to the detection of an actual fault. The centralized diagnostics is based on mathematical models of every single part of the vehicle in which a properly working as well as a faulty system can be simulated. In this paper, the electromechanical valve in anti-lock braking system is described and modeled in detail. In order to proceed with the centralized diagnose of the anti-lock braking system of the vehicle, good understanding of the anti-lock braking system valve is necessary. A physical analysis, mathematical description and a general model of the valve was carried out. |
Klíčová slova oddělená středníkem |
Anti-lock Braking System; Electromechanical Valve; Simulink Model in Matlab; Fault states |
Stránka www, na které se nachází výsledek |
- |
Odkaz na údaje z výzkumu |
- |