Identifikační kód |
RIV/68407700:21230/10:00165698 |
Název v anglickém jazyce |
Testing of CAN Based Automotive Distributed Systems Using a Flexible Set of IP Functions |
Druh |
J - Recenzovaný odborný článek (Jimp, Jsc a Jost) |
Poddruh |
- |
Jazyk |
eng - angličtina |
Obor - skupina |
J - Průmysl |
Obor |
JB - Senzory, čidla, měření a regulace |
Rok uplatnění |
2010 |
Kód důvěrnosti údajů |
S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku |
1 |
Počet tvůrců celkem |
1 |
Počet domácích tvůrců |
1 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců |
Jiří Novák (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6263755) |
Popis výsledku v anglickém jazyce |
An increasing number of Electronic Control Units in passenger cars and high communication traffic have led the car manufacturers to splitting a single CAN network into several dedicated sub-networks running concurrently. Test and evaluation tools for CANbased networks are available for years, but they are mostly focused on test scenarios with up to two CAN networks, often based on the standard CAN hardware with a limited test functionality. They usually rely on the extensive support provided by a PC running a Windows based application software, which in many cases limits accurate test timing, especially when real-time response on the bus events is required. This paper presents a set of three unique instruments (CAN generator, CAN trigger unit, CAN controller) designed in form of IP functions. Arbitrary number of the IP functions can be used in FPGA based test tools supporting real-time test scenarios over "unlimited" number of CAN sub-networks simultaneously. |
Klíčová slova oddělená středníkem |
Vehicle; CAN; Communication testing; IP function |
Stránka www, na které se nachází výsledek |
- |
Odkaz na údaje z výzkumu |
- |