Zpět na hledáníReport on Milestones - Large turbochargers - status 2023 (2023)výskyt výsledku
Identifikační kód | RIV/68407700:21220/23:00374331 |
---|---|
Název v anglickém jazyce | Report on Milestones - Large turbochargers - status 2023 |
Druh | O - Ostatní výsledky, které nelze zařadit do žádného z definovaných druhů výsledků |
Jazyk | eng - angličtina |
Vědní obor | 20303 - Thermodynamics |
Rok uplatnění | 2023 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 5 |
Počet domácích tvůrců | 3 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Jan Macek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 8279209, orcid: 0000-0002-5210-2477) Bohumil Mareš (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 9003150, orcid: 0000-0003-3632-0949) Oldřich Vítek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6360483, orcid: 0000-0002-2509-7051) J. Klima (státní příslušnost: -) M. Vacek (státní příslušnost: -) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | The milestone/report summarizes all other results and activities focused on large high-efficiency turbochargers to help/support to achieve the compulsory result (3-WP06-001) of the 3-WP05 workpackage. It also enables to verify/evaluate different solutions/concepts before the final decisions are made in terms of compulsory outcomes. Knowledge dissemination is another key aspect of this activity. This particular milestone/report is focused on the topic of large high-efficiency turbochargers in the field of thermodynamics, heat transfer, bearing system and mechanical losses. The status of 2023 focuses primary on large-bore SI ICE thermodynamics under both steady state operation and transient one. Engine model is based on detailed 1-D CFD approach for the case of highly-turbocharged 2-stage gas SI ICE (the model was developed within previous phase of the NCK1 project during 2019-2022, however it was significantly enhanced during 2023). The main topics (solved during 2023) were: effect of different fuels (methane, hydrogen, ammonia) while considering different NOx levels (based on TA Luft), electrically assisted turbocharging (eTurbo, eBooster), transient performance and variety of different operating conditions. |
Klíčová slova oddělená středníkem | large-bore gas SI ICE;2-stage turbocharging;NOx limit;optimization;transient perfromance;new fuels |
Stránka www, na které se nachází výsledek | - |
Odkaz na údaje z výzkumu | - |
Ostatní informace o výsledku
Předkladatel | České vysoké učení technické v Praze / Fakulta strojní |
---|---|
Dodavatel | TA0 - Technologická agentura ČR (TA ČR) |
Rok sběru | 2024 |
Specifikace | RIV/68407700:21220/23:00374331!RIV24-TA0-21220___ |
Datum poslední aktualizace výsledku | 10.05.2024 |
Kontrolní číslo | 192519600 ( v1.0 ) |
Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl
Projekt podporovaný TA ČR v programu TN | TN02000054 - Národní centrum kompetence inženýrství pozemních vozidel Josefa Božka (2023 - 2028) |
---|