Informační systém výzkumu,
vývoje a inovací

Rejstřík informací o výsledcích

Jednoduché vyhledávání

Zpět na hledáníReport on Milestones - Large turbochargers - status 2023 (2023)výskyt výsledku

Identifikační kód RIV/68407700:21220/23:00374331
Název v anglickém jazyce Report on Milestones - Large turbochargers - status 2023
Druh O - Ostatní výsledky, které nelze zařadit do žádného z definovaných druhů výsledků
Jazyk eng - angličtina
Vědní obor 20303 - Thermodynamics
Rok uplatnění 2023
Kód důvěrnosti údajů S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů.
Počet výskytů výsledku 1
Počet tvůrců celkem 5
Počet domácích tvůrců 3
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců Jan Macek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 8279209, orcid: 0000-0002-5210-2477)
Bohumil Mareš (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 9003150, orcid: 0000-0003-3632-0949)
Oldřich Vítek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6360483, orcid: 0000-0002-2509-7051)
J. Klima (státní příslušnost: -)
M. Vacek (státní příslušnost: -)
Popis výsledku v anglickém jazyce The milestone/report summarizes all other results and activities focused on large high-efficiency turbochargers to help/support to achieve the compulsory result (3-WP06-001) of the 3-WP05 workpackage. It also enables to verify/evaluate different solutions/concepts before the final decisions are made in terms of compulsory outcomes. Knowledge dissemination is another key aspect of this activity. This particular milestone/report is focused on the topic of large high-efficiency turbochargers in the field of thermodynamics, heat transfer, bearing system and mechanical losses. The status of 2023 focuses primary on large-bore SI ICE thermodynamics under both steady state operation and transient one. Engine model is based on detailed 1-D CFD approach for the case of highly-turbocharged 2-stage gas SI ICE (the model was developed within previous phase of the NCK1 project during 2019-2022, however it was significantly enhanced during 2023). The main topics (solved during 2023) were: effect of different fuels (methane, hydrogen, ammonia) while considering different NOx levels (based on TA Luft), electrically assisted turbocharging (eTurbo, eBooster), transient performance and variety of different operating conditions.
Klíčová slova oddělená středníkem large-bore gas SI ICE;2-stage turbocharging;NOx limit;optimization;transient perfromance;new fuels
Stránka www, na které se nachází výsledek -
Odkaz na údaje z výzkumu -

Ostatní informace o výsledku

Předkladatel České vysoké učení technické v Praze / Fakulta strojní
Dodavatel TA0 - Technologická agentura ČR (TA ČR)
Rok sběru 2024
Specifikace RIV/68407700:21220/23:00374331!RIV24-TA0-21220___
Datum poslední aktualizace výsledku 10.05.2024
Kontrolní číslo 192519600 ( v1.0 )

Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl

Projekt podporovaný TA ČR v programu TN TN02000054 - Národní centrum kompetence inženýrství pozemních vozidel Josefa Božka (2023 - 2028)
Vyhledávání ...