Informační systém výzkumu,
vývoje a inovací

Rejstřík informací o výsledcích

Jednoduché vyhledávání

Zpět na hledáníAMMONIA FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINES? (2023)výskyt výsledku

Identifikační kód RIV/68407700:21220/23:00373991
Název v anglickém jazyce AMMONIA FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINES?
Druh D - Stať ve sborníku
Jazyk eng - angličtina
Vědní obor 20303 - Thermodynamics
Rok uplatnění 2023
Kód důvěrnosti údajů S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů.
Počet výskytů výsledku 1
Počet tvůrců celkem 1
Počet domácích tvůrců 1
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců Jan Macek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 8279209, orcid: 0000-0002-5210-2477)
Popis výsledku v anglickém jazyce Basic features of ammonia as a possibility of “chemical compression” of hydrogen for the use in vehicles. Evaluation data from the newest information of ammonia potential as an energy carrier by application of basic physical chemistry laws including reaction enthalpies and application of BWR equation of state. Cross-checking the results published. Combining them with the experience obtained from internal combustion engines including experiment-calibrated simulations of nitrogen oxide formation, adiabatic flame temperature estimates and selective catalytic reduction features for exhaust gas aftertreatment. List of the main issues and ways to solve them, considering premixed combustion engines and ignition, flame speed, knock, pollutant formation and turbocharging processes. Analyzing the possibilities of fuel cells, today based on proton exchange membrane and hydrogen oxidation. Need for combustion experiments considering knock resistance of ammonia and optimization of compression ratio. Estimation of tank-to-wheel energy demands. Listing of ammonia as hydrogen carrier features and estimations of well-to-tank efficiency. Comparison of standard and renewable hydrogen use. Prospects and topics for further research.
Klíčová slova oddělená středníkem ammonia;calorific value;rate of combustion;air excess;internal combustion engine;pollutants;enthalpy of formation
Stránka www, na které se nachází výsledek https://koka2023.online
Odkaz na údaje z výzkumu -

Údaje o výsledku v závislosti na druhu výsledku

Název sborníku KOKA 2023 SCIENTIFIC PROCEEDINGS
ISBN 978-80-214-6164-2
ISSN -
e-ISSN -
Počet stran výsledku 7
Strana od-do
Název nakladatele Brno University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering
Místo vydání Brno
Místo konání akce Hustopeče
Datum konání akce 06.09.2023
Typ akce podle státní příslušnosti účastníků WRD - Celosvětová
Kód UT WoS článku podle Web of Science -
EID výsledku v databázi Scopus -

Ostatní informace o výsledku

Předkladatel České vysoké učení technické v Praze / Fakulta strojní
Dodavatel TA0 - Technologická agentura ČR (TA ČR)
Rok sběru 2024
Specifikace RIV/68407700:21220/23:00373991!RIV24-TA0-21220___
Datum poslední aktualizace výsledku 10.05.2024
Kontrolní číslo 192519597 ( v1.0 )

Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl

Projekt podporovaný TA ČR v programu TN TN02000054 - Národní centrum kompetence inženýrství pozemních vozidel Josefa Božka (2023 - 2028)
Vyhledávání ...