Informační systém výzkumu,
vývoje a inovací

Rejstřík informací o výsledcích

Jednoduché vyhledávání

Zpět na hledáníEFFECT OF PRECHAMBER ON LOW LOAD EFFICIENCY OF HYDROGEN COMBUSTION ENGINE (2023)výskyt výsledku

Identifikační kód RIV/68407700:21220/23:00371254
Název v anglickém jazyce EFFECT OF PRECHAMBER ON LOW LOAD EFFICIENCY OF HYDROGEN COMBUSTION ENGINE
Druh D - Stať ve sborníku
Jazyk eng - angličtina
Vědní obor 20301 - Mechanical engineering
Rok uplatnění 2023
Kód důvěrnosti údajů S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů.
Počet výskytů výsledku 2
Počet tvůrců celkem 2
Počet domácích tvůrců 2
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců Štěpán Kyjovský (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6063686, orcid: 0000-0002-5554-4123)
Jiří Vávra (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 3218589, orcid: 0000-0001-7814-1995)
Popis výsledku v anglickém jazyce The hydrogen combustion engine (H2ICE) provides an available and mature solution to the current demand for carbon neutral transportation as it does not produce on-site CO2 emissions, while the emitted amount of NOx can be minimised to a near-zero level with engine control and aftertreatment. Traditionally, H2ICEs use a spark plug as the source of ignition, as it is generally sufficient even for very lean mixtures, due to the reactivity of hydrogen. The objective of this paper is to investigate passive prechambers as means to further extend efficient dilution and thus reduce throttling at low loads. Experimental data and results from a 1-D simulation are used to evaluate the effect of prechamber ignition on the efficiency of H2ICE at varying levels of dilution. The findings are then utilized to propose recommended operating conditions at low loads. The approach is finally compared to conventional SP ignition.
Klíčová slova oddělená středníkem prechamber;hydrogen
Stránka www, na které se nachází výsledek -
Odkaz na údaje z výzkumu -

Údaje o výsledku v závislosti na druhu výsledku

Název sborníku KOKA 2023 SCIENTIFIC PROCEEDINGS
ISBN 978-80-214-6164-2
ISSN -
e-ISSN -
Počet stran výsledku 8
Strana od-do
Název nakladatele Brno University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering
Místo vydání Brno
Místo konání akce Hustopeče
Datum konání akce 06.09.2023
Typ akce podle státní příslušnosti účastníků WRD - Celosvětová
Kód UT WoS článku podle Web of Science -
EID výsledku v databázi Scopus -

Ostatní informace o výsledku

Předkladatel České vysoké učení technické v Praze / Fakulta strojní
Dodavatel TA0 - Technologická agentura ČR (TA ČR)
Rok sběru 2024
Specifikace RIV/68407700:21220/23:00371254!RIV24-TA0-21220___
Datum poslední aktualizace výsledku 10.05.2024
Kontrolní číslo 192519563 ( v1.0 )

Informace o dalších výskytech výsledku dodaného stejným předkladatelem

Dodáno MŠMT v roce 2024 RIV/68407700:21220/23:00371254 v dodávce dat RIV24-MSM-21220___

Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl

Projekt podporovaný TA ČR v programu TN TN02000054 - Národní centrum kompetence inženýrství pozemních vozidel Josefa Božka (2023 - 2028)
Vyhledávání ...