Identifikační kód |
RIV/68407700:21220/23:00371254 |
Název v anglickém jazyce |
EFFECT OF PRECHAMBER ON LOW LOAD EFFICIENCY OF HYDROGEN COMBUSTION ENGINE |
Druh |
D - Stať ve sborníku |
Jazyk |
eng - angličtina |
Vědní obor |
20301 - Mechanical engineering |
Rok uplatnění |
2023 |
Kód důvěrnosti údajů |
S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku |
2 |
Počet tvůrců celkem |
2 |
Počet domácích tvůrců |
2 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců |
Štěpán Kyjovský (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6063686, orcid: 0000-0002-5554-4123) Jiří Vávra (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 3218589, orcid: 0000-0001-7814-1995) |
Popis výsledku v anglickém jazyce |
The hydrogen combustion engine (H2ICE) provides an available and mature solution to the current demand for carbon neutral transportation as it does not produce on-site CO2 emissions, while the emitted amount of NOx can be minimised to a near-zero level with engine control and aftertreatment. Traditionally, H2ICEs use a spark plug as the source of ignition, as it is generally sufficient even for very lean mixtures, due to the reactivity of hydrogen. The objective of this paper is to investigate passive prechambers as means to further extend efficient dilution and thus reduce throttling at low loads. Experimental data and results from a 1-D simulation are used to evaluate the effect of prechamber ignition on the efficiency of H2ICE at varying levels of dilution. The findings are then utilized to propose recommended operating conditions at low loads. The approach is finally compared to conventional SP ignition. |
Klíčová slova oddělená středníkem |
prechamber;hydrogen |
Stránka www, na které se nachází výsledek |
- |
Odkaz na údaje z výzkumu |
- |