Informační systém výzkumu,
vývoje a inovací

Rejstřík informací o výsledcích

Jednoduché vyhledávání

Zpět na hledáníDrive cycle simulation of light duty mild hybrid vehicles powered by hydrogen engine (2023)výskyt výsledku

Identifikační kód RIV/68407700:21220/23:00366272
Název v anglickém jazyce Drive cycle simulation of light duty mild hybrid vehicles powered by hydrogen engine
Druh J - Recenzovaný odborný článek (Jimp, Jsc a Jost)
Poddruh J/A - Článek v odborném periodiku je obsažen v databázi Web of Science společností Thomson Reuters s příznakem „Article“, „Review“ nebo „Letter“ (Jimp)
Jazyk eng - angličtina
Vědní obor 20301 - Mechanical engineering
Rok uplatnění 2023
Kód důvěrnosti údajů S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů.
Počet výskytů výsledku 1
Počet tvůrců celkem 4
Počet domácích tvůrců 4
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců Ivan Bortel (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 9487085, orcid: 0000-0003-1110-3569)
Štěpán Kyjovský (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6063686, orcid: 0000-0002-5554-4123)
Rastislav Toman (státní příslušnost: SK - Slovenská republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 7073774, orcid: 0000-0002-7275-9775)
Jiří Vávra (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 3218589, orcid: 0000-0001-7814-1995)
Popis výsledku v anglickém jazyce In the ongoing efforts to reduce CO2 and pollutant emissions, hydrogen combustion engine can provide immediately available mature technology for carbon-free transportation. Hydrogen combustion does not produce on-site CO2 emissions, the principal pollutant is NOx (which can be minimized using appropriate combustion control and aftertreatment), and the available ICE technology can be readily modified to accommodate for hydrogen use. The paper provides a prediction of the performance of a hydrogen combustion engine in passenger vehicles, aiming at extending or updating the available research with the current powertrain trends, namely downsizing, turbocharging, and hybridization. Data gathered from a single-cylinder engine fueled by a lean hydrogen mixture are used as input into a mild hybrid vehicle model, which is used for quasi-static drive cycle simulations. The results show NOx emission around the EURO VI limit without the use of any aftertreatment and fuel consumption as low as 1.1 kgH2/100 km in WLTC.
Klíčová slova oddělená středníkem Hydrogen engine;Hybrid vehicle;Turbocharging;NOx emissions
Stránka www, na které se nachází výsledek https://doi.org/10.1016/j.ijhydene.2023.01.137
DOI výsledku 10.1016/j.ijhydene.2023.01.137
Odkaz na údaje z výzkumu -

Údaje o výsledku v závislosti na druhu výsledku

Název periodika International Journal of Hydrogen Energy
ISSN 0360-3199
e-ISSN 1879-3487
Svazek periodika 48
Číslo periodika v rámci uvedeného svazku 44
Stát vydavatele periodika NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku 12
Strana od-do 16885-16896
Kód UT WoS článku podle Web of Science 000998280800001
EID výsledku v databázi Scopus 2-s2.0-85147270560
Způsob publikování výsledku B - Open Access s časovým embargem (Embargoed Access)
Předpokládaný termín zveřejnění plného textu výsledku 02.02.2025

Ostatní informace o výsledku

Předkladatel České vysoké učení technické v Praze / Fakulta strojní
Dodavatel TA0 - Technologická agentura ČR (TA ČR)
Rok sběru 2024
Specifikace RIV/68407700:21220/23:00366272!RIV24-TA0-21220___
Datum poslední aktualizace výsledku 10.05.2024
Kontrolní číslo 192519530 ( v1.0 )

Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl

Projekt podporovaný TA ČR v programu TN TN02000054 - Národní centrum kompetence inženýrství pozemních vozidel Josefa Božka (2023 - 2028)
Vyhledávání ...