Identifikační kód |
RIV/68407700:21220/23:00366272 |
Název v anglickém jazyce |
Drive cycle simulation of light duty mild hybrid vehicles powered by hydrogen engine |
Druh |
J - Recenzovaný odborný článek (Jimp, Jsc a Jost) |
Poddruh |
J/A - Článek v odborném periodiku je obsažen v databázi Web of Science společností Thomson Reuters s příznakem „Article“, „Review“ nebo „Letter“ (Jimp) |
Jazyk |
eng - angličtina |
Vědní obor |
20301 - Mechanical engineering |
Rok uplatnění |
2023 |
Kód důvěrnosti údajů |
S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku |
1 |
Počet tvůrců celkem |
4 |
Počet domácích tvůrců |
4 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců |
Ivan Bortel (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 9487085, orcid: 0000-0003-1110-3569) Štěpán Kyjovský (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6063686, orcid: 0000-0002-5554-4123) Rastislav Toman (státní příslušnost: SK - Slovenská republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 7073774, orcid: 0000-0002-7275-9775) Jiří Vávra (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 3218589, orcid: 0000-0001-7814-1995) |
Popis výsledku v anglickém jazyce |
In the ongoing efforts to reduce CO2 and pollutant emissions, hydrogen combustion engine can provide immediately available mature technology for carbon-free transportation. Hydrogen combustion does not produce on-site CO2 emissions, the principal pollutant is NOx (which can be minimized using appropriate combustion control and aftertreatment), and the available ICE technology can be readily modified to accommodate for hydrogen use. The paper provides a prediction of the performance of a hydrogen combustion engine in passenger vehicles, aiming at extending or updating the available research with the current powertrain trends, namely downsizing, turbocharging, and hybridization. Data gathered from a single-cylinder engine fueled by a lean hydrogen mixture are used as input into a mild hybrid vehicle model, which is used for quasi-static drive cycle simulations. The results show NOx emission around the EURO VI limit without the use of any aftertreatment and fuel consumption as low as 1.1 kgH2/100 km in WLTC. |
Klíčová slova oddělená středníkem |
Hydrogen engine;Hybrid vehicle;Turbocharging;NOx emissions |
Stránka www, na které se nachází výsledek |
https://doi.org/10.1016/j.ijhydene.2023.01.137 |
DOI výsledku |
10.1016/j.ijhydene.2023.01.137 |
Odkaz na údaje z výzkumu |
- |