Informační systém výzkumu,
vývoje a inovací

Rejstřík informací o výsledcích

Jednoduché vyhledávání

Zpět na hledáníVliv obsahu CO2 v palivu na parametry plynového motoru (2011)výskyt výsledku

Identifikační kód RIV/68407700:21220/11:00189276
Název v původním jazyceVliv obsahu CO2 v palivu na parametry plynového motoru
Název v anglickém jazyce The Influence of CO2 Content in Fuel on Gas Engine Parameters
Druh J - Recenzovaný odborný článek (Jimp, Jsc a Jost)
Poddruh -
Jazyk cze - čeština
Obor - skupina J - Průmysl
Obor JT - Pohon, motory a paliva
Rok uplatnění 2011
Kód důvěrnosti údajů S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů.
Počet výskytů výsledku 1
Počet tvůrců celkem 1
Počet domácích tvůrců 1
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců Marcel Škarohlíd (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 2583496)
Popis výsledku v původním jazyceOdstraňování/čištění CO2 z plynných paliv jako nežádoucí příměs je současný trend. Na rozdíl od tohoto trendu tento článek popisuje výhody přítomnosti CO2 v plynném palivu na základní parametry motoru, jako je střední indikovaný tlak, indikovaná účinnosta produkce NOx. Příspěvek detailně analyzuje vztah mezi součinitelem přebytku vzduchu, úhlem předstihu a hmotnostní podílem CO2 v palivu. Z výsledků vyplývá, že zvýšení hmotnostního podílu CO2 v palivu umožňuje zvýšit pro konstantní úroveň emisí NOx výkon motoru a optimalizovaný podíl CO2 umožňuje zvýšit indikovanou účinnost motoru.
Popis výsledku v anglickém jazyce The removing/clearing of CO2 from gaseous fuels as adulterant is contemporary trend. To the contrary with this trend the presented paper describes benefits of CO2 fuel content on basic engine parameters like indicated mean effective pressure, indicated efficiency and NOx production. The paper analyses trade off between air excess, ignition timing and CO2 mass fraction in the fuel in detail. The results show that the increase of CO2 mass fraction in the fuel increases engine power (with a constant levelof NOx emissions) and optimized CO2 mass fraction in the fuel can increase the indicated efficiency. For constant level of NOx emissions and indicated mean effective pressure the increase of CO2 mass fraction in the fuel increases indicated efficiency and decreases maximum in-cylinder pressure and exhaust gas temperature.
Klíčová slova oddělená středníkem SI gas engines; Biogas; Carbon dioxide; Indicated mean effective pressure; Indicated efficiency; NOx production; Air excess; Ignition timing; CO2 mass fraction
Stránka www, na které se nachází výsledek http://paliva.vscht.cz/
Odkaz na údaje z výzkumu -

Údaje o výsledku v závislosti na druhu výsledku

Název periodika Paliva
ISSN 1804-2058
e-ISSN -
Svazek periodika 4
Číslo periodika v rámci uvedeného svazku 9
Stát vydavatele periodika CZ - Česká republika
Počet stran výsledku 8
Strana od-do 111-118
Kód UT WoS článku podle Web of Science -
EID výsledku v databázi Scopus -
Způsob publikování výsledku -
Předpokládaný termín zveřejnění plného textu výsledku -

Ostatní informace o výsledku

Předkladatel České vysoké učení technické v Praze / Fakulta strojní
Dodavatel MSM - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT)
Rok sběru 2012
Specifikace RIV/68407700:21220/11:00189276!RIV12-MSM-21220___
Datum poslední aktualizace výsledku 29.05.2012
Kontrolní číslo 13014335

Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl

Projekt podporovaný MŠMT v programu 1M 1M0568 - Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II (2005 - 2009)
Projekt podporovaný MŠMT v programu ED ED2.1.00/03.0125 - Pořízení technologie pro Centrum vozidel udržitelné mobility (2011 - 2013)
Vyhledávání ...