Identifikační kód |
RIV/68407700:21220/11:00189276 |
Název v původním jazyce | Vliv obsahu CO2 v palivu na parametry plynového motoru |
Název v anglickém jazyce |
The Influence of CO2 Content in Fuel on Gas Engine Parameters |
Druh |
J - Recenzovaný odborný článek (Jimp, Jsc a Jost) |
Poddruh |
- |
Jazyk |
cze - čeština |
Obor - skupina |
J - Průmysl |
Obor |
JT - Pohon, motory a paliva |
Rok uplatnění |
2011 |
Kód důvěrnosti údajů |
S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku |
1 |
Počet tvůrců celkem |
1 |
Počet domácích tvůrců |
1 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců |
Marcel Škarohlíd (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 2583496) |
Popis výsledku v původním jazyce | Odstraňování/čištění CO2 z plynných paliv jako nežádoucí příměs je současný trend. Na rozdíl od tohoto trendu tento článek popisuje výhody přítomnosti CO2 v plynném palivu na základní parametry motoru, jako je střední indikovaný tlak, indikovaná účinnosta produkce NOx. Příspěvek detailně analyzuje vztah mezi součinitelem přebytku vzduchu, úhlem předstihu a hmotnostní podílem CO2 v palivu. Z výsledků vyplývá, že zvýšení hmotnostního podílu CO2 v palivu umožňuje zvýšit pro konstantní úroveň emisí NOx výkon motoru a optimalizovaný podíl CO2 umožňuje zvýšit indikovanou účinnost motoru. |
Popis výsledku v anglickém jazyce |
The removing/clearing of CO2 from gaseous fuels as adulterant is contemporary trend. To the contrary with this trend the presented paper describes benefits of CO2 fuel content on basic engine parameters like indicated mean effective pressure, indicated efficiency and NOx production. The paper analyses trade off between air excess, ignition timing and CO2 mass fraction in the fuel in detail. The results show that the increase of CO2 mass fraction in the fuel increases engine power (with a constant levelof NOx emissions) and optimized CO2 mass fraction in the fuel can increase the indicated efficiency. For constant level of NOx emissions and indicated mean effective pressure the increase of CO2 mass fraction in the fuel increases indicated efficiency and decreases maximum in-cylinder pressure and exhaust gas temperature. |
Klíčová slova oddělená středníkem |
SI gas engines; Biogas; Carbon dioxide; Indicated mean effective pressure; Indicated efficiency; NOx production; Air excess; Ignition timing; CO2 mass fraction |
Stránka www, na které se nachází výsledek |
http://paliva.vscht.cz/ |
Odkaz na údaje z výzkumu |
- |