Informační systém výzkumu,
vývoje a inovací

Rejstřík informací o výsledcích

Jednoduché vyhledávání

Zpět na hledáníKoncept přeplňovaného plynového motoru pro využití termolyzního plynu ze tříděného odpadu. (2011)výskyt výsledku

Identifikační kód RIV/68407700:21220/11:00189274
Název v původním jazyceKoncept přeplňovaného plynového motoru pro využití termolyzního plynu ze tříděného odpadu.
Název v anglickém jazyce Turbocharged Gas Engine Concept for the Use of Thermolysis Gas from Sorted Waste.
Druh J - Recenzovaný odborný článek (Jimp, Jsc a Jost)
Poddruh -
Jazyk cze - čeština
Obor - skupina J - Průmysl
Obor JT - Pohon, motory a paliva
Rok uplatnění 2011
Kód důvěrnosti údajů S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů.
Počet výskytů výsledku 1
Počet tvůrců celkem 3
Počet domácích tvůrců 3
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců Libor Červenka (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6093264)
Jan Macek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 8279209)
Marcel Škarohlíd (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 2583496)
Popis výsledku v původním jazyceČlánek se zabývá studií vhodné koncepce přeplňovaného plynového zážehového stacionárního spalovacího motoru pro spalování termolyzního plynu ze tříděného odpadu. Pro termolyzní a zemní plyn je provedeno porovnání parametrů plynového přeplňovaného motorus mezichladičem s ohledem na volbu poměru vzduch/palivo, kompresního poměru a konfigurace turbodmychadla. Studie využívá simulační nástroj GT-POWER a uživatelské modely klepání, přenosu tepla a spalování. Z výsledků vyplývá, že použitím termolyzního plynu oproti zemnímu plynu v přeplňovaných plynových motorech lze dosáhnout vyšších účinností bez výraznějšího vlivu na životnost klíčových součástí motoru.
Popis výsledku v anglickém jazyce The paper deals with the suitable concept study of a gas turbocharged engine for combustion of thermolysis gas from sorted waste. A comparison of engine parameters for thermolysis and natural gas is made for gas turbocharged engine with intercooler in terms of air/fuel ratio, compression ratio and choice of turbocharger. The study is conducted using simulation tool GT-POWER and user models for knock, heat transfer and combustion. The results show that by using thermolysis gas versus natural gas in turbocharged gas engines can achieve higher efficiency without a significant impact on the life of key engine components.
Klíčová slova oddělená středníkem SI gas engines; Thermolysis gas; Turbocharging; Air excess; Compression ratio
Stránka www, na které se nachází výsledek http://paliva.vscht.cz/index.php
Odkaz na údaje z výzkumu -

Údaje o výsledku v závislosti na druhu výsledku

Název periodika Paliva
ISSN 1804-2058
e-ISSN -
Svazek periodika 3
Číslo periodika v rámci uvedeného svazku 8
Stát vydavatele periodika CZ - Česká republika
Počet stran výsledku 9
Strana od-do 88-96
Kód UT WoS článku podle Web of Science -
EID výsledku v databázi Scopus -
Způsob publikování výsledku -
Předpokládaný termín zveřejnění plného textu výsledku -

Ostatní informace o výsledku

Předkladatel České vysoké učení technické v Praze / Fakulta strojní
Dodavatel MSM - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT)
Rok sběru 2012
Specifikace RIV/68407700:21220/11:00189274!RIV12-MSM-21220___
Datum poslední aktualizace výsledku 29.05.2012
Kontrolní číslo 13014316

Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl

Projekt podporovaný MŠMT v programu 1M 1M0568 - Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II (2005 - 2009)
Projekt podporovaný MŠMT v programu ED ED2.1.00/03.0125 - Pořízení technologie pro Centrum vozidel udržitelné mobility (2011 - 2013)
Vyhledávání ...