Identifikační kód |
RIV/68407700:21220/11:00189274 |
Název v původním jazyce | Koncept přeplňovaného plynového motoru pro využití termolyzního plynu ze tříděného odpadu. |
Název v anglickém jazyce |
Turbocharged Gas Engine Concept for the Use of Thermolysis Gas from Sorted Waste. |
Druh |
J - Recenzovaný odborný článek (Jimp, Jsc a Jost) |
Poddruh |
- |
Jazyk |
cze - čeština |
Obor - skupina |
J - Průmysl |
Obor |
JT - Pohon, motory a paliva |
Rok uplatnění |
2011 |
Kód důvěrnosti údajů |
S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku |
1 |
Počet tvůrců celkem |
3 |
Počet domácích tvůrců |
3 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců |
Libor Červenka (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6093264) Jan Macek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 8279209) Marcel Škarohlíd (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 2583496) |
Popis výsledku v původním jazyce | Článek se zabývá studií vhodné koncepce přeplňovaného plynového zážehového stacionárního spalovacího motoru pro spalování termolyzního plynu ze tříděného odpadu. Pro termolyzní a zemní plyn je provedeno porovnání parametrů plynového přeplňovaného motorus mezichladičem s ohledem na volbu poměru vzduch/palivo, kompresního poměru a konfigurace turbodmychadla. Studie využívá simulační nástroj GT-POWER a uživatelské modely klepání, přenosu tepla a spalování. Z výsledků vyplývá, že použitím termolyzního plynu oproti zemnímu plynu v přeplňovaných plynových motorech lze dosáhnout vyšších účinností bez výraznějšího vlivu na životnost klíčových součástí motoru. |
Popis výsledku v anglickém jazyce |
The paper deals with the suitable concept study of a gas turbocharged engine for combustion of thermolysis gas from sorted waste. A comparison of engine parameters for thermolysis and natural gas is made for gas turbocharged engine with intercooler in terms of air/fuel ratio, compression ratio and choice of turbocharger. The study is conducted using simulation tool GT-POWER and user models for knock, heat transfer and combustion. The results show that by using thermolysis gas versus natural gas in turbocharged gas engines can achieve higher efficiency without a significant impact on the life of key engine components. |
Klíčová slova oddělená středníkem |
SI gas engines; Thermolysis gas; Turbocharging; Air excess; Compression ratio |
Stránka www, na které se nachází výsledek |
http://paliva.vscht.cz/index.php |
Odkaz na údaje z výzkumu |
- |