Identifikační kód |
RIV/68407700:21220/10:00179536 |
Název v původním jazyce | Hodnocení vibračního pohodlí vozidla z průběhu objektivně měřených veličin |
Název v anglickém jazyce |
Vibration car comfort evaluation based on time histories of objective quantities |
Druh |
R - Software |
Jazyk |
cze - čeština |
Obor - skupina |
J - Průmysl |
Obor |
JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví |
Rok uplatnění |
2010 |
Kód důvěrnosti údajů |
S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku |
1 |
Počet tvůrců celkem |
4 |
Počet domácích tvůrců |
3 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců |
Jan Pelikán (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6624170) Pavel Steinbauer (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 4903684) Michael Valášek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 5864690) O. Vaculín (státní příslušnost: CZ - Česká republika) |
Popis výsledku v původním jazyce | Software slouží k vyhodnocení míry vibračního pohodlí. Základem jsou měřené časové průběhy zrychlení na řadě bodů karoserie automobilu, který projíždí kombinovanou trasu (dálnice, špatná vozovka, zatáčky apod.). Data jsou zpracovávána komplexním algoritmem do jedné integrální hodnoty. Výsledek hodnocení pak může nahradit subjektivní hodnocení profesionálních řidičů. Metodiku lze uplatnit i na data získaná z virtuálních modelů automobilu. To umožní vibrační hodnocení virtuálního prototypu dříve, než je zkonstruován a vyroben první fyzický prototyp. |
Popis výsledku v anglickém jazyce |
Software is used to evaluate vibration comfort measure. It is based on measured time histories of accelerations which are measured on many chassis point. The car passes through combined trajectory (highway, bad pavement, curves etc.). Data are processedby complex algorithm into one integral value. The result of the data evaluation may replace subjective evaluation usually done by professional driver. The methodology can be used for data from virtual car models as well. This enables us to evaluate vibration comfort of virtual car protype before the real prototype is designed and manufactured. |
Klíčová slova oddělená středníkem |
Vibration comfort; aumotive industry; measurement |
Stránka www, na které se nachází výsledek |
- |
Odkaz na údaje z výzkumu |
- |