Informační systém výzkumu,
vývoje a inovací

Rejstřík informací o výsledcích

Jednoduché vyhledávání

Zpět na hledáníSimulating Boost Pressure System by Differential or Algebraic Equations Model (2010)výskyt výsledku

Identifikační kód RIV/68407700:21220/10:00175810
Název v anglickém jazyce Simulating Boost Pressure System by Differential or Algebraic Equations Model
Druh J - Recenzovaný odborný článek (Jimp, Jsc a Jost)
Poddruh -
Jazyk eng - angličtina
Obor - skupina J - Průmysl
Obor JT - Pohon, motory a paliva
Rok uplatnění 2010
Kód důvěrnosti údajů S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů.
Počet výskytů výsledku 2
Počet tvůrců celkem 4
Počet domácích tvůrců 4
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců Jan Macek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 8279209)
Luděk Pohořelský (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6889050)
Oldřich Vítek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6360483)
Zdeněk žák (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 8900590)
Popis výsledku v anglickém jazyce The ICE simulation business is based dominantly on differential or even integral equations, which are able to describe many details of time and space dependent phenomena. The advantage of deep profundity of such models is compensated by the lack of transparency. The ideal model features are almost the same as those of physical reality are. The aim of the paper is to remind simple algebraic models for some ICE typical cases (turbocharging, scavenging of 2-stroke engines, pressure wave supercharger usage)in comparison with the features of more sophisticated differential equation models. The authors' experience is summarized. The suitability of the different levels of models for the assessment of innovative engine concepts in the early stages of design is presented.
Klíčová slova oddělená středníkem internal combustion engine; algebraic model; power of scavenging charger; scavenging of 2-stroke engines; model calibration; pressure wave superchargercombined supercharging - turbocharging; charging efficiency; trapping efficiency
Stránka www, na které se nachází výsledek -
Odkaz na údaje z výzkumu -

Údaje o výsledku v závislosti na druhu výsledku

Název periodika MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars
ISSN 1214-0821
e-ISSN -
Svazek periodika 8
Číslo periodika v rámci uvedeného svazku 3+4
Stát vydavatele periodika CZ - Česká republika
Počet stran výsledku 9
Strana od-do
Kód UT WoS článku podle Web of Science -
EID výsledku v databázi Scopus -
Způsob publikování výsledku -
Předpokládaný termín zveřejnění plného textu výsledku -

Ostatní informace o výsledku

Předkladatel České vysoké učení technické v Praze / Fakulta strojní
Dodavatel MSM - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT)
Rok sběru 2011
Specifikace RIV/68407700:21220/10:00175810!RIV11-MSM-21220___
Datum poslední aktualizace výsledku 30.05.2011
Kontrolní číslo 12432987

Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl

Projekt podporovaný MŠMT v programu 1M 1M0568 - Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II (2005 - 2009)
Podpora / návaznosti Specifický výzkum na vysokých školách, poskytovatel MŠMT
Vyhledávání ...