Identifikační kód |
RIV/68407700:21220/10:00175805 |
Název v anglickém jazyce |
Simulating Boost Pressure System by |
Druh |
D - Stať ve sborníku |
Jazyk |
eng - angličtina |
Obor - skupina |
J - Průmysl |
Obor |
JT - Pohon, motory a paliva |
Rok uplatnění |
2010 |
Kód důvěrnosti údajů |
S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku |
1 |
Počet tvůrců celkem |
4 |
Počet domácích tvůrců |
4 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců |
Jan Macek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 8279209) Luděk Pohořelský (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6889050) Oldřich Vítek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6360483) Zdeněk žák (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 8900590) |
Popis výsledku v anglickém jazyce |
The ICE simulation is based dominantly on differential equations. The advantage of deep profundity of such models is compensated by the lack of transparency. The ideal model features are almost the same as those of physical reality are. The aim of the paper is to compare the features of 1-D and 0-D differential equation models with simple algebraic models for some ICE typical cases (scavenging of 2-stroke engines or pressure wave supercharger usage). The authors' experience will be summarized. The suitability of the different levels of models for the assessment of innovative engine concepts in the early stages of design will be presented. |
Klíčová slova oddělená středníkem |
internal combustion engine; algebraic model; power of scavenging charger; scavenging of 2-stroke engines; model calibration; pressure wave supercharger; combined supercharging - turbocharging; charging efficiency; trapping efficiency |
Stránka www, na které se nachází výsledek |
- |
Odkaz na údaje z výzkumu |
- |