Informační systém výzkumu,
vývoje a inovací

Rejstřík informací o výsledcích

Jednoduché vyhledávání

Zpět na hledáníStudy of Pressure Wave Supercharger using 1-D Approach (2010)výskyt výsledku

Identifikační kód RIV/68407700:21220/10:00175380
Název v anglickém jazyce Study of Pressure Wave Supercharger using 1-D Approach
Druh J - Recenzovaný odborný článek (Jimp, Jsc a Jost)
Poddruh -
Jazyk eng - angličtina
Obor - skupina J - Průmysl
Obor JT - Pohon, motory a paliva
Rok uplatnění 2010
Kód důvěrnosti údajů S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů.
Počet výskytů výsledku 1
Počet tvůrců celkem 4
Počet domácích tvůrců 4
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců Jan Macek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 8279209)
Luděk Pohořelský (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6889050)
Oldřich Vítek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6360483)
Zdeněk žák (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 8900590)
Popis výsledku v anglickém jazyce This paper presents a thorough investigation of the pressure wave supercharger (PWS) and tries to response to the questions of feasibility and applicability potential of this technology in IC engine applications. It introduces a 1-D model of a PWS in GT-SUITE calibrated by experiments on the steady flow test rig. Limits of PWS operation regarding pressures, temperatures and mass flows are mapped on the virtual test rig utilizing the calibrated 1-D code using the example of a MAZDA COMPREX device. The device is further tested in GT-SUITE on a Yamaha YZF - R6 SI engine applied by the CTU the CarTech team as a drive train in the Formula Student/SAE car. The engine full load, part load and transient response are simulated at different engine speeds and possible PWS control possibilities are also introduced.
Klíčová slova oddělená středníkem Pressure wave supercharger; supercharging; 1-D model; Steady flow test rig; SI engine
Stránka www, na které se nachází výsledek -
Odkaz na údaje z výzkumu -

Údaje o výsledku v závislosti na druhu výsledku

Název periodika MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars
ISSN 1214-0821
e-ISSN -
Svazek periodika 8
Číslo periodika v rámci uvedeného svazku 2
Stát vydavatele periodika CZ - Česká republika
Počet stran výsledku 9
Strana od-do
Kód UT WoS článku podle Web of Science -
EID výsledku v databázi Scopus -
Způsob publikování výsledku -
Předpokládaný termín zveřejnění plného textu výsledku -

Ostatní informace o výsledku

Předkladatel České vysoké učení technické v Praze / Fakulta strojní
Dodavatel MSM - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT)
Rok sběru 2011
Specifikace RIV/68407700:21220/10:00175380!RIV11-MSM-21220___
Datum poslední aktualizace výsledku 30.05.2011
Kontrolní číslo 12432023

Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl

Projekt podporovaný MŠMT v programu 1M 1M0568 - Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II (2005 - 2009)
Podpora / návaznosti Specifický výzkum na vysokých školách, poskytovatel MŠMT
Vyhledávání ...