Informační systém výzkumu,
vývoje a inovací

Rejstřík informací o výsledcích

Jednoduché vyhledávání

Zpět na hledáníVliv účinnosti turbodmychadla a uspořádání výfukového systému na vznětový motor velkého vrtání (2006)výskyt výsledku

Identifikační kód RIV/68407700:21220/06:00124006
Název v původním jazyceVliv účinnosti turbodmychadla a uspořádání výfukového systému na vznětový motor velkého vrtání
Název v anglickém jazyce Influence of Turbocharger Efficiency and Exhaust System Layout on Large Bore Engine Parameters
Druh D - Stať ve sborníku
Jazyk cze - čeština
Obor - skupina J - Průmysl
Obor JT - Pohon, motory a paliva
Rok uplatnění 2006
Kód důvěrnosti údajů S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů.
Počet výskytů výsledku 1
Počet tvůrců celkem 2
Počet domácích tvůrců 2
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců Miloš Polášek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 1394401)
Oldřich Vítek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6360483)
Popis výsledku v původním jazycePríspěvek se zabývá analýzou vlivu účinnosti turbodmychadla a uspořádání výfukového systému na motor velkého vrtání. Studie je provedena na vidlicovém 12 válcovém motoru založeném na motoru 6C28 z produkce BEZ Hradec Králové. Studie je provedena programem GT-Power.
Popis výsledku v anglickém jazyce The paper deals with an analysis of impact of both turbocharger efficiency and an exhaust system layout on large bore engine parameters. The study has been performed for 12-cylinder V-engine based on the 6C28 engine produced by the BEZ Motory, a.s. The analysis has been done by means of numerical simulations of the engine cycle by codes OBEH and GT-Power. The OBEH code has been used at the early stage to perform basic correlation of the models with experimental data. The GT-Power model has been based onthe OBEH simulations. The latter model is capable of describing 1-D fluid dynamics in pipes. The GT-Power model has been employed to simulate the engine cycle with various turbochargers and exhaust systems. A turbocharger with efficiency ranging from 0.5 up to 0.65 has been assumed. Two layouts of the exhaust system have been examined. Both systems use 2 sections with 3 cylinders in each section.
Klíčová slova oddělená středníkem diesel engine; efficiency; exhaust system; simulation; turbocharging
Stránka www, na které se nachází výsledek -
Odkaz na údaje z výzkumu -

Údaje o výsledku v závislosti na druhu výsledku

Název sborníku XXXVII. mezinárodní konference kateder a pracovišť spalovacích motorů českých a slovenských vysokých škol
ISBN 80-213-1510-5
ISSN -
e-ISSN -
Počet stran výsledku 1
Strana od-do
Název nakladatele Česká zemědělská univerzita, Technická fakulta
Místo vydání Praha
Místo konání akce Kostelec nad Černými lesy
Datum konání akce 18.09.2006
Typ akce podle státní příslušnosti účastníků EUR - Evropská
Kód UT WoS článku podle Web of Science -
EID výsledku v databázi Scopus -

Ostatní informace o výsledku

Předkladatel České vysoké učení technické v Praze / Fakulta strojní
Dodavatel MSM - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT)
Rok sběru 2011
Specifikace RIV/68407700:21220/06:00124006!RIV11-MSM-21220___
Datum poslední aktualizace výsledku 30.05.2011
Kontrolní číslo 12419496

Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl

Projekt podporovaný MŠMT v programu 1M 1M0568 - Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II (2005 - 2009)
Vyhledávání ...