Identifikační kód |
RIV/68407700:21220/06:00124006 |
Název v původním jazyce | Vliv účinnosti turbodmychadla a uspořádání výfukového systému na vznětový motor velkého vrtání |
Název v anglickém jazyce |
Influence of Turbocharger Efficiency and Exhaust System Layout on Large Bore Engine Parameters |
Druh |
D - Stať ve sborníku |
Jazyk |
cze - čeština |
Obor - skupina |
J - Průmysl |
Obor |
JT - Pohon, motory a paliva |
Rok uplatnění |
2006 |
Kód důvěrnosti údajů |
S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku |
1 |
Počet tvůrců celkem |
2 |
Počet domácích tvůrců |
2 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců |
Miloš Polášek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 1394401) Oldřich Vítek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6360483) |
Popis výsledku v původním jazyce | Príspěvek se zabývá analýzou vlivu účinnosti turbodmychadla a uspořádání výfukového systému na motor velkého vrtání. Studie je provedena na vidlicovém 12 válcovém motoru založeném na motoru 6C28 z produkce BEZ Hradec Králové. Studie je provedena programem GT-Power. |
Popis výsledku v anglickém jazyce |
The paper deals with an analysis of impact of both turbocharger efficiency and an exhaust system layout on large bore engine parameters. The study has been performed for 12-cylinder V-engine based on the 6C28 engine produced by the BEZ Motory, a.s. The analysis has been done by means of numerical simulations of the engine cycle by codes OBEH and GT-Power. The OBEH code has been used at the early stage to perform basic correlation of the models with experimental data. The GT-Power model has been based onthe OBEH simulations. The latter model is capable of describing 1-D fluid dynamics in pipes. The GT-Power model has been employed to simulate the engine cycle with various turbochargers and exhaust systems. A turbocharger with efficiency ranging from 0.5 up to 0.65 has been assumed. Two layouts of the exhaust system have been examined. Both systems use 2 sections with 3 cylinders in each section. |
Klíčová slova oddělená středníkem |
diesel engine; efficiency; exhaust system; simulation; turbocharging |
Stránka www, na které se nachází výsledek |
- |
Odkaz na údaje z výzkumu |
- |