Zpět na hledáníVÝVOJ AKTIVNĚ ŘÍZENÉ SEDAČKY ŘIDIČE (2008)výskyt výsledku
Identifikační kód | RIV/46747885:24220/08:#0000877 |
---|---|
Název v původním jazyce | VÝVOJ AKTIVNĚ ŘÍZENÉ SEDAČKY ŘIDIČE |
Název v anglickém jazyce | DEVELOPMENT OF ACTIVELY CONTROLLED DRIVER?S SEAT |
Druh | D - Stať ve sborníku |
Jazyk | cze - čeština |
Obor - skupina | J - Průmysl |
Obor | JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení |
Rok uplatnění | 2008 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 6 |
Počet domácích tvůrců | 3 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Jaroslav Buchta (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 3860612) Bedřich Janeček (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 2557843) Libor Kupka (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 1407791) M. Apetaur (státní příslušnost: CZ - Česká republika) J. Barbora (státní příslušnost: CZ - Česká republika) J. Šklíba (státní příslušnost: CZ - Česká republika) |
Popis výsledku v původním jazyce | V příspěvku jsou popsány výsledky měření pasivní a aktivní sedačky řidiče. První měření byla provedena v hydro ? dynamické laboratoři. Použité budící signály byly jak umělé, např. ?Chirp? , tak i signály vypočtené z měření na nákladních automobilech, např. ?Tatra?. Závěry z měření provedených v laboratoři jsou: testovaná pasivní sedačka řidiče je téměř lineárním systémem, kdežto vyvíjená aktivní sedačka řidiče má výrazně nelineární charakter. Obě sedačky uvedených typů byly testovány též v kabině nákladního auta při jízdách po drahách testovacího polygonu (spol. Tatra v Kopřivnici) a i po veřejných vozovkách. Několik výsledků uvedených měření je uvedeno v příspěvku. Byly zjištěny velké rozdíly mezi měřeními provedenými v laboratoři a měřeními provedenými na nákladním automobilu. Vliv řidiče na měřená zrychlení sedačky je velmi významný. |
Popis výsledku v anglickém jazyce | In the paper are described results of measurements on passive and active driver?s seats. The seats were measured in hydro ? dynamic laboratory at first. The exciting signals were artificial, e.g. ?Chirp? and signals computed from measurements on trucks,e.g. ?Tatra?. The conclusions of laboratory measurements are: the tested passive driver?s seat is practically linear system, but the developed active driver?s seat has strong nonlinear behaviour. The active and passive driver?s seats were tested also incabin of truck during the drive on roads of testing polygon (comp. Tatra in Kopřivnice) and on public roads as well. Some results of these measurements are presented in the paper. The measurements in laboratory and on truck are very different. Influenceof driver on acceleration measurements of seat is significant. |
Klíčová slova oddělená středníkem | Driver?s seat, active vibration isolation, pneumatic spring, damper |
Stránka www, na které se nachází výsledek | - |
Odkaz na údaje z výzkumu | - |
Údaje o výsledku v závislosti na druhu výsledku
Název sborníku | Interaction of dynamic systems with surroundings and systems with feedbacks |
---|---|
ISBN | 978-80-87012-15-4 |
ISSN | - |
e-ISSN | - |
Počet stran výsledku | 13 |
Strana od-do | |
Název nakladatele | Ústav termomechaniky AV ČR |
Místo vydání | Praha |
Místo konání akce | Prague |
Datum konání akce | 25.11.2008 |
Typ akce podle státní příslušnosti účastníků | EUR - Evropská |
Kód UT WoS článku podle Web of Science | - |
EID výsledku v databázi Scopus | - |
Ostatní informace o výsledku
Předkladatel | Technická univerzita v Liberci / Fakulta mechatroniky, informatiky a mezioborových studií |
---|---|
Dodavatel | MSM - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) |
Rok sběru | 2009 |
Specifikace | RIV/46747885:24220/08:#0000877!RIV09-MSM-24220___ |
Datum poslední aktualizace výsledku | 02.07.2009 |
Kontrolní číslo | 11580387 |
Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl
Výzkumný záměr podporovaný MŠMT | MSM4674788501 - Optimalizace vlastností strojů v interakci s pracovními procesy a člověkem (2005 - 2011) |
---|