Zpět na hledáníPolycyclic aromatic hydrocarbons (PAHs) in exhaust emissions from diesel engines powered by rapeseed oil methylester and heated non-esterified rapeseed oil. (2012)výskyt výsledku
Identifikační kód | RIV/46747885:24210/12:#0003019 |
---|---|
Název v anglickém jazyce | Polycyclic aromatic hydrocarbons (PAHs) in exhaust emissions from diesel engines powered by rapeseed oil methylester and heated non-esterified rapeseed oil. |
Druh | J - Recenzovaný odborný článek (Jimp, Jsc a Jost) |
Poddruh | - |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | J - Průmysl |
Obor | JT - Pohon, motory a paliva |
Rok uplatnění | 2012 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 5 |
Počet domácích tvůrců | 1 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Michal Vojtíšek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 5758602) Jan Czerwinski (státní příslušnost: AT - Rakouská republika) Jan Leníček (státní příslušnost: CZ - Česká republika) Milan Sekyra (státní příslušnost: CZ - Česká republika) Jan Topinka (státní příslušnost: CZ - Česká republika) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | Polycyclic aromatic hydrocarbons (PAHs) of exhaust emissions were studied in four direct-injection turbocharged four-cylinder diesel engines, with power ratings of 90-136 kW. The engines were operated on biodiesel (B-100), a blend of 30% biodiesel in diesel fuel (B-30), and heated rapeseed oil (RO) in two independent laboratories. Diesel particle filters (DPF) and selective catalytic reduction (SCR) systems were used with B-30 and B-100. Concentrations of individual PAHs sampled in different substrates(quartz, borosilicate fiber and fluorocarbon membrane filters, polyurethane foam) were analyzed using different methods. Benzo[a]pyrene toxic equivalents (BaP TEQ) were calculated using different sets of toxic equivalency factors (TEF). Operation on B-100 without aftertreatment devices, compared to diesel fuel, yielded a mean reduction in PAHs of 73%, consistent across engines and among TEF used. A lower PAH reduction was obtained using B-30. The BaP TEQ reductions on DPF were 91-99% usi |
Klíčová slova oddělená středníkem | PAH; diesel engine, emissions, polyaromatic hydrocarbons, biofuels, biodiesel, vegetable oil, rapeseed oil, diesel particle filter, diesel particulate matter |
Stránka www, na které se nachází výsledek | - |
DOI výsledku | 10.1016/j.atmosenv.2012.06.035 |
Odkaz na údaje z výzkumu | - |
Údaje o výsledku v závislosti na druhu výsledku
Název periodika | Atmospheric Environment |
---|---|
ISSN | 1352-2310 |
e-ISSN | - |
Svazek periodika | 2012 |
Číslo periodika v rámci uvedeného svazku | 60 |
Stát vydavatele periodika | US - Spojené státy americké |
Počet stran výsledku | 9 |
Strana od-do | 253-261 |
Kód UT WoS článku podle Web of Science | 000309789800029 |
EID výsledku v databázi Scopus | - |
Způsob publikování výsledku | - |
Předpokládaný termín zveřejnění plného textu výsledku | - |
Ostatní informace o výsledku
Předkladatel | Technická univerzita v Liberci / Fakulta strojní |
---|---|
Dodavatel | GA0 - Grantová agentura České republiky (GA ČR) |
Rok sběru | 2013 |
Specifikace | RIV/46747885:24210/12:#0003019!RIV13-GA0-24210___ |
Datum poslední aktualizace výsledku | 09.12.2013 |
Kontrolní číslo | 43623393 |
Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl
Projekt podporovaný GA ČR v programu GA | GA101/08/1717 - Optimalizace spalování rostlinných olejů ve vznětových motorech (2008 - 2010) |
---|