Informační systém výzkumu,
vývoje a inovací

Rejstřík informací o výsledcích

Jednoduché vyhledávání

Zpět na hledáníPolycyclic aromatic hydrocarbons (PAHs) in exhaust emissions from diesel engines powered by rapeseed oil methylester and heated non-esterified rapeseed oil. (2012)výskyt výsledku

Identifikační kód RIV/46747885:24210/12:#0003019
Název v anglickém jazyce Polycyclic aromatic hydrocarbons (PAHs) in exhaust emissions from diesel engines powered by rapeseed oil methylester and heated non-esterified rapeseed oil.
Druh J - Recenzovaný odborný článek (Jimp, Jsc a Jost)
Poddruh -
Jazyk eng - angličtina
Obor - skupina J - Průmysl
Obor JT - Pohon, motory a paliva
Rok uplatnění 2012
Kód důvěrnosti údajů S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů.
Počet výskytů výsledku 1
Počet tvůrců celkem 5
Počet domácích tvůrců 1
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců Michal Vojtíšek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 5758602)
Jan Czerwinski (státní příslušnost: AT - Rakouská republika)
Jan Leníček (státní příslušnost: CZ - Česká republika)
Milan Sekyra (státní příslušnost: CZ - Česká republika)
Jan Topinka (státní příslušnost: CZ - Česká republika)
Popis výsledku v anglickém jazyce Polycyclic aromatic hydrocarbons (PAHs) of exhaust emissions were studied in four direct-injection turbocharged four-cylinder diesel engines, with power ratings of 90-136 kW. The engines were operated on biodiesel (B-100), a blend of 30% biodiesel in diesel fuel (B-30), and heated rapeseed oil (RO) in two independent laboratories. Diesel particle filters (DPF) and selective catalytic reduction (SCR) systems were used with B-30 and B-100. Concentrations of individual PAHs sampled in different substrates(quartz, borosilicate fiber and fluorocarbon membrane filters, polyurethane foam) were analyzed using different methods. Benzo[a]pyrene toxic equivalents (BaP TEQ) were calculated using different sets of toxic equivalency factors (TEF). Operation on B-100 without aftertreatment devices, compared to diesel fuel, yielded a mean reduction in PAHs of 73%, consistent across engines and among TEF used. A lower PAH reduction was obtained using B-30. The BaP TEQ reductions on DPF were 91-99% usi
Klíčová slova oddělená středníkem PAH; diesel engine, emissions, polyaromatic hydrocarbons, biofuels, biodiesel, vegetable oil, rapeseed oil, diesel particle filter, diesel particulate matter
Stránka www, na které se nachází výsledek -
DOI výsledku 10.1016/j.atmosenv.2012.06.035
Odkaz na údaje z výzkumu -

Údaje o výsledku v závislosti na druhu výsledku

Název periodika Atmospheric Environment
ISSN 1352-2310
e-ISSN -
Svazek periodika 2012
Číslo periodika v rámci uvedeného svazku 60
Stát vydavatele periodika US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku 9
Strana od-do 253-261
Kód UT WoS článku podle Web of Science 000309789800029
EID výsledku v databázi Scopus -
Způsob publikování výsledku -
Předpokládaný termín zveřejnění plného textu výsledku -

Ostatní informace o výsledku

Předkladatel Technická univerzita v Liberci / Fakulta strojní
Dodavatel GA0 - Grantová agentura České republiky (GA ČR)
Rok sběru 2013
Specifikace RIV/46747885:24210/12:#0003019!RIV13-GA0-24210___
Datum poslední aktualizace výsledku 09.12.2013
Kontrolní číslo 43623393

Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl

Projekt podporovaný GA ČR v programu GA GA101/08/1717 - Optimalizace spalování rostlinných olejů ve vznětových motorech (2008 - 2010)
Vyhledávání ...