Informační systém výzkumu,
vývoje a inovací

Rejstřík informací o výsledcích

Jednoduché vyhledávání

Zpět na hledáníComparison Of Effects Caused By Utilizing Rapeseed Oil as A Fuel For A Modern And An Older Design Diesel Engine ? Part A: Fueling, Combustion and Performance (2011)výskyt výsledku

Identifikační kód RIV/46747885:24210/11:#0002596
Název v anglickém jazyce Comparison Of Effects Caused By Utilizing Rapeseed Oil as A Fuel For A Modern And An Older Design Diesel Engine ? Part A: Fueling, Combustion and Performance
Druh J - Recenzovaný odborný článek (Jimp, Jsc a Jost)
Poddruh -
Jazyk eng - angličtina
Obor - skupina J - Průmysl
Obor JT - Pohon, motory a paliva
Rok uplatnění 2011
Kód důvěrnosti údajů S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů.
Počet výskytů výsledku 1
Počet tvůrců celkem 2
Počet domácích tvůrců 2
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců Martin Pechout (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 5686997)
Michal Vojtíšek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 5758602)
Popis výsledku v anglickém jazyce Non-esterified vegetable oils produced from local crops are increasingly used as a renewable fuel for compression ignition engines, widely used in mobile machinery. While much experience and data is available for older engines with mechanical injection pumps, use of vegetable oils in modern engines with Common Rail injection is more scarce. This paper compares the performance of a Zetor 1505 tractor engine with mechanical inline injection pump and a Cummins ISBe4 engine with Common Rail system when powered by diesel fuel and heated-fuel grade rapeseed oil. Both engines performed well at moderate and higher loads, with a minor decrease in maximum torque, while combustion timing changes were observed at low loads. Fuel injection and combustion pressuresand timing and maximum torque are reported on.
Klíčová slova oddělená středníkem diesel engine; rapeseed oil; vegetable oil; sticky goo; biofuels; renewable; combustion; ignition delay; fuel temperature; dual-fuel
Stránka www, na které se nachází výsledek -
Odkaz na údaje z výzkumu -

Údaje o výsledku v závislosti na druhu výsledku

Název periodika Technológ
ISSN 1337-8996
e-ISSN -
Svazek periodika 3
Číslo periodika v rámci uvedeného svazku 3
Stát vydavatele periodika SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku 10
Strana od-do 1-10
Kód UT WoS článku podle Web of Science -
EID výsledku v databázi Scopus -
Způsob publikování výsledku -
Předpokládaný termín zveřejnění plného textu výsledku -

Ostatní informace o výsledku

Předkladatel Technická univerzita v Liberci / Fakulta strojní
Dodavatel MSM - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT)
Rok sběru 2012
Specifikace RIV/46747885:24210/11:#0002596!RIV12-MSM-24210___
Datum poslední aktualizace výsledku 22.05.2012
Kontrolní číslo 13200863

Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl

Projekt podporovaný MŠMT v programu 1M 1M0568 - Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II (2005 - 2009)
Vyhledávání ...