Identifikační kód |
RIV/46747885:24210/11:#0002596 |
Název v anglickém jazyce |
Comparison Of Effects Caused By Utilizing Rapeseed Oil as A Fuel For A Modern And An Older Design Diesel Engine ? Part A: Fueling, Combustion and Performance |
Druh |
J - Recenzovaný odborný článek (Jimp, Jsc a Jost) |
Poddruh |
- |
Jazyk |
eng - angličtina |
Obor - skupina |
J - Průmysl |
Obor |
JT - Pohon, motory a paliva |
Rok uplatnění |
2011 |
Kód důvěrnosti údajů |
S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku |
1 |
Počet tvůrců celkem |
2 |
Počet domácích tvůrců |
2 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců |
Martin Pechout (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 5686997) Michal Vojtíšek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 5758602) |
Popis výsledku v anglickém jazyce |
Non-esterified vegetable oils produced from local crops are increasingly used as a renewable fuel for compression ignition engines, widely used in mobile machinery. While much experience and data is available for older engines with mechanical injection pumps, use of vegetable oils in modern engines with Common Rail injection is more scarce. This paper compares the performance of a Zetor 1505 tractor engine with mechanical inline injection pump and a Cummins ISBe4 engine with Common Rail system when powered by diesel fuel and heated-fuel grade rapeseed oil. Both engines performed well at moderate and higher loads, with a minor decrease in maximum torque, while combustion timing changes were observed at low loads. Fuel injection and combustion pressuresand timing and maximum torque are reported on. |
Klíčová slova oddělená středníkem |
diesel engine; rapeseed oil; vegetable oil; sticky goo; biofuels; renewable; combustion; ignition delay; fuel temperature; dual-fuel |
Stránka www, na které se nachází výsledek |
- |
Odkaz na údaje z výzkumu |
- |