Identifikační kód |
RIV/46747885:24210/10:#0001725 |
Název v anglickém jazyce |
CHAMBER-TYPE IGNITION FOR AN SI ENGINE |
Druh |
J - Recenzovaný odborný článek (Jimp, Jsc a Jost) |
Poddruh |
- |
Jazyk |
eng - angličtina |
Obor - skupina |
J - Průmysl |
Obor |
JT - Pohon, motory a paliva |
Rok uplatnění |
2010 |
Kód důvěrnosti údajů |
S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku |
1 |
Počet tvůrců celkem |
3 |
Počet domácích tvůrců |
3 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců |
Stanislav Beroun (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 9854339) Josef Blažek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 9685502) Václav Dvořák (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 7202407) |
Popis výsledku v anglickém jazyce |
The paper presents a spark plug with integrated ignition chamber, which allows simultaneous ignition of the prepared mixture both in the ignition and a small amount of mixture an a protected volume (ignition chamber) at the bottom of the spark plug. Thiscreates a jet of burning mixture from the ignition chamber into the compression volume. The energy of the flame jet flowing into compression volume of the engine cylinder to ignite the mixture is fully 100 times higher than the energy of a high-voltagespark plug discharge. Additional energy for the development of mixture combustion in the initial phase decreases the cylinder variability. Investigations into the spark plug with ignition chamber are conducted using numerical simulations and by experimentation on a car SI engine different ignition chambers designs (visual inspection of initial phase of burning, high-pressure indication, engine power data). |
Klíčová slova oddělená středníkem |
Spark plug; Ignition chamber; CFD; Blast flame |
Stránka www, na které se nachází výsledek |
- |
Odkaz na údaje z výzkumu |
- |