Identifikační kód |
RIV/46747885:24210/09:#0001407 |
Název v původním jazyce | Experimentální určení polohy a rozměrů elipsoidu setrvačnosti hnacího agregátu |
Název v anglickém jazyce |
Experimental Determination of Position and Size of the Inertia Ellipsoid for Powertrains |
Druh |
O - Ostatní výsledky, které nelze zařadit do žádného z definovaných druhů výsledků |
Jazyk |
cze - čeština |
Obor - skupina |
J - Průmysl |
Obor |
JT - Pohon, motory a paliva |
Rok uplatnění |
2009 |
Kód důvěrnosti údajů |
S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku |
1 |
Počet tvůrců celkem |
1 |
Počet domácích tvůrců |
1 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců |
Pavel Brabec (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 3159612) |
Popis výsledku v původním jazyce | Doktorská disertační práce shrnuje poznatky a výsledky studia zaměřeného na stanovení elipsoidu setrvačnosti. Přispívá tak k dosavadním znalostem o možnostech experimentálního určení elipsoidu setrvačnosti obecného tělesa (součásti). Práce se zabývá využitím metod pro experimentální určení matice setrvačnosti a shrnuje základní možnosti těchto metod. V práci je popsán navržený výpočtový algoritmus, s jehož pomocí lze určit elipsoid setrvačnosti. V experimentální části práce jsou ukázány výsledky měřenípro spalovací motory (agregáty). Z navržené metody jsou shromážděny výsledky měření a nové poznatky ohledně vlivu natočení klikového hřídele a polohy příslušenství motoru. Dále jsou zformulovány závěry pro rozvoj oboru. |
Popis výsledku v anglickém jazyce |
The doctoral thesis summarizes scientific knowledge and results of the study focused on the inertial ellipsoid determination. Consequently, it contributes its share to enhance current knowledge of alternatives in experimental determination of inertia ellipsoid of a common body (part). The thesis deals with an application of methods for an experimental determination of the inertia matrix, summarizes their basic potential and describes a proposed computational algorithm by means of which the inertia ellipsoid can be determined. An experimental section of the thesis shows results of measurements for internal combustion engines (powertrains). The proposed method represents a source from which measurement results have been collected and new knowledge of animpact of crankshaft angular displacement and engine accessories has been obtained. Besides, conclusions for the development of this branch have been drawn. |
Klíčová slova oddělená středníkem |
moment of inertia; inertia ellipsoid; metering methodics |
Stránka www, na které se nachází výsledek |
- |
Odkaz na údaje z výzkumu |
- |