Informační systém výzkumu,
vývoje a inovací

Rejstřík informací o výsledcích

Jednoduché vyhledávání

Zpět na hledáníExperimentální určení polohy a rozměrů elipsoidu setrvačnosti hnacího agregátu (2009)výskyt výsledku

Identifikační kód RIV/46747885:24210/09:#0001407
Název v původním jazyceExperimentální určení polohy a rozměrů elipsoidu setrvačnosti hnacího agregátu
Název v anglickém jazyce Experimental Determination of Position and Size of the Inertia Ellipsoid for Powertrains
Druh O - Ostatní výsledky, které nelze zařadit do žádného z definovaných druhů výsledků
Jazyk cze - čeština
Obor - skupina J - Průmysl
Obor JT - Pohon, motory a paliva
Rok uplatnění 2009
Kód důvěrnosti údajů S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů.
Počet výskytů výsledku 1
Počet tvůrců celkem 1
Počet domácích tvůrců 1
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců Pavel Brabec (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 3159612)
Popis výsledku v původním jazyceDoktorská disertační práce shrnuje poznatky a výsledky studia zaměřeného na stanovení elipsoidu setrvačnosti. Přispívá tak k dosavadním znalostem o možnostech experimentálního určení elipsoidu setrvačnosti obecného tělesa (součásti). Práce se zabývá využitím metod pro experimentální určení matice setrvačnosti a shrnuje základní možnosti těchto metod. V práci je popsán navržený výpočtový algoritmus, s jehož pomocí lze určit elipsoid setrvačnosti. V experimentální části práce jsou ukázány výsledky měřenípro spalovací motory (agregáty). Z navržené metody jsou shromážděny výsledky měření a nové poznatky ohledně vlivu natočení klikového hřídele a polohy příslušenství motoru. Dále jsou zformulovány závěry pro rozvoj oboru.
Popis výsledku v anglickém jazyce The doctoral thesis summarizes scientific knowledge and results of the study focused on the inertial ellipsoid determination. Consequently, it contributes its share to enhance current knowledge of alternatives in experimental determination of inertia ellipsoid of a common body (part). The thesis deals with an application of methods for an experimental determination of the inertia matrix, summarizes their basic potential and describes a proposed computational algorithm by means of which the inertia ellipsoid can be determined. An experimental section of the thesis shows results of measurements for internal combustion engines (powertrains). The proposed method represents a source from which measurement results have been collected and new knowledge of animpact of crankshaft angular displacement and engine accessories has been obtained. Besides, conclusions for the development of this branch have been drawn.
Klíčová slova oddělená středníkem moment of inertia; inertia ellipsoid; metering methodics
Stránka www, na které se nachází výsledek -
Odkaz na údaje z výzkumu -

Ostatní informace o výsledku

Předkladatel Technická univerzita v Liberci / Fakulta strojní
Dodavatel MSM - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT)
Rok sběru 2010
Specifikace RIV/46747885:24210/09:#0001407!RIV10-MSM-24210___
Datum poslední aktualizace výsledku 13.05.2010
Kontrolní číslo 12052834

Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl

Projekt podporovaný MŠMT v programu 1M 1M0568 - Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II (2005 - 2009)
Výzkumný záměr podporovaný MŠMT MSM4674788501 - Optimalizace vlastností strojů v interakci s pracovními procesy a člověkem (2005 - 2011)
Vyhledávání ...