Informační systém výzkumu,
vývoje a inovací

Rejstřík informací o výsledcích

Jednoduché vyhledávání

Zpět na hledáníOff-cycle, Real-World Emissions of Modern Light Duty Diesel Vehicles (2009)výskyt výsledku

Identifikační kód RIV/46747885:24210/09:#0001371
Název v anglickém jazyce Off-cycle, Real-World Emissions of Modern Light Duty Diesel Vehicles
Druh J - Recenzovaný odborný článek (Jimp, Jsc a Jost)
Poddruh -
Jazyk eng - angličtina
Obor - skupina D - Vědy o zemi
Obor DI - Znečištění a kontrola vzduchu
Rok uplatnění 2009
Kód důvěrnosti údajů S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů.
Počet výskytů výsledku 2
Počet tvůrců celkem 4
Počet domácích tvůrců 4
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců Martin Dufek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 1617893)
Michael Fenkl (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 1361481)
Jan Mareš (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 8300275)
Michal Vojtíšek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 5758602)
Popis výsledku v anglickém jazyce Four cars and one van were tested on a chassis dynamometer and/or on the road with a portable, on-board emissions monitoring system capable of online measurements of particulate and gaseous emissions. On all cars, operation at speeds and acceleration rates in excess to those within the applicable certification NEDC cycle resulted in higher concentrations of nitrogen oxide (NO) and particulate matter (PM). High-speed driving in excess of 120 km/h resulted in a marked increase in NO and PM concentrations,with further increases past 130-140 km/h. In urban driving, highest PM concentrations occurred at the onset of and during accelerations from low rpm. Aggressive, performance driving resulted in substantial increase in NO and PM emissions per kg of fuelcompared to normal driving. No marked increases outside of NEDC regimes were, however, observed on one van. The results support the arguments against increase in 130 km/h freeway speed limits and for augmenting the EU light vehicle certif
Klíčová slova oddělená středníkem real-world emissions; off-cycle emissions; on-board emissions monitoring system; NEDC cycle; diesel emissions
Stránka www, na které se nachází výsledek -
Odkaz na údaje z výzkumu -

Údaje o výsledku v závislosti na druhu výsledku

Název periodika SAE Technical Paper Series
ISSN 0148-7191
e-ISSN -
Svazek periodika 2009
Číslo periodika v rámci uvedeného svazku 24-0148
Stát vydavatele periodika US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku 22
Strana od-do
Kód UT WoS článku podle Web of Science -
EID výsledku v databázi Scopus -
Způsob publikování výsledku -
Předpokládaný termín zveřejnění plného textu výsledku -

Ostatní informace o výsledku

Předkladatel Technická univerzita v Liberci / Fakulta strojní
Dodavatel MSM - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT)
Rok sběru 2010
Specifikace RIV/46747885:24210/09:#0001371!RIV10-MSM-24210___
Datum poslední aktualizace výsledku 13.05.2010
Kontrolní číslo 12052568

Informace o dalších výskytech výsledku dodaného stejným předkladatelem

Dodáno MD v roce 2010 RIV/46747885:24210/09:#0001371 v dodávce dat RIV10-MD0-24210___/01:1

Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl

Projekt podporovaný MŠMT v programu 1M 1M0568 - Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II (2005 - 2009)
Projekt podporovaný MD v programu CG CG912-058-520 - Metodika kvantifikace a vyhodnocení environmentálních a bezpečnostních vlivů dopravy (2009 - 2010)
Vyhledávání ...