Informační systém výzkumu,
vývoje a inovací

Rejstřík informací o výsledcích

Jednoduché vyhledávání

Zpět na hledáníEnhancement of Combustion of Vegetable Oil in Diesel Engines at Low Loads with Hydrogen (2009)výskyt výsledku

Identifikační kód RIV/46747885:24210/09:#0001370
Název v anglickém jazyce Enhancement of Combustion of Vegetable Oil in Diesel Engines at Low Loads with Hydrogen
Druh J - Recenzovaný odborný článek (Jimp, Jsc a Jost)
Poddruh -
Jazyk eng - angličtina
Obor - skupina J - Průmysl
Obor JT - Pohon, motory a paliva
Rok uplatnění 2009
Kód důvěrnosti údajů S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů.
Počet výskytů výsledku 2
Počet tvůrců celkem 4
Počet domácích tvůrců 4
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců Josef Blažek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 9685502)
Michael Fenkl (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 1361481)
Martin Pechout (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 5686997)
Michal Vojtíšek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 5758602)
Popis výsledku v anglickém jazyce A turbodiesel tractor engine engine was operated at idle and several low-rpm, low-load points on fuel-grade rapeseed oil heated to 60-70?C, with up to 5.5% of hydrogen by volume (600 g/h) injected into the intake air. Emissions of HC, CO, and NOx have all markedly decreased with increasing hydrogen concentrations. At higher hydrogen concentrations the onset of the combustion became noticeably delayed and the peak combustion pressure has decreased. The results suggest that the addition of a relatively small amount of hydrogen into the intake air of an engine running on heated rapeseed oil at low rpm and low load can bring the emissions of HC and PM, normally several times higher compared to operation on diesel fuel, back to their ?diesel? level. This might also aid in preventing the buildup of deposits within the engine under such operating conditions. It is expected that the effect of the hydrogen co-firing can be further enhanced by optimization of the injection timing and other param
Klíčová slova oddělená středníkem hydrogen induction; vegetable oil combustion; addition of hydrogen; diesel engines; alternative fuels; hydrogen and vegetable oil; ignition delay
Stránka www, na které se nachází výsledek -
Odkaz na údaje z výzkumu -

Údaje o výsledku v závislosti na druhu výsledku

Název periodika SAE Technical Paper Series
ISSN 0148-7191
e-ISSN -
Svazek periodika 2009
Číslo periodika v rámci uvedeného svazku 24-0047
Stát vydavatele periodika US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku 14
Strana od-do
Kód UT WoS článku podle Web of Science -
EID výsledku v databázi Scopus -
Způsob publikování výsledku -
Předpokládaný termín zveřejnění plného textu výsledku -

Ostatní informace o výsledku

Předkladatel Technická univerzita v Liberci / Fakulta strojní
Dodavatel MSM - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT)
Rok sběru 2010
Specifikace RIV/46747885:24210/09:#0001370!RIV10-MSM-24210___
Datum poslední aktualizace výsledku 13.05.2010
Kontrolní číslo 12052550

Informace o dalších výskytech výsledku dodaného stejným předkladatelem

Dodáno GA ČR v roce 2010 RIV/46747885:24210/09:#0001370 v dodávce dat RIV10-GA0-24210___/01:1

Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl

Projekt podporovaný MŠMT v programu 1M 1M0568 - Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II (2005 - 2009)
Projekt podporovaný GA ČR v programu GA GA101/08/1717 - Optimalizace spalování rostlinných olejů ve vznětových motorech (2008 - 2010)
Vyhledávání ...