Identifikační kód |
RIV/46747885:24210/08:#0000183 |
Název v anglickém jazyce |
Effect of high-speed, performance driving on exhaust emissions of modern light-duty vehicles. |
Druh |
C - Kapitola resp. kapitoly v odborné knize |
Jazyk |
eng - angličtina |
Obor - skupina |
D - Vědy o zemi |
Obor |
DI - Znečištění a kontrola vzduchu |
Rok uplatnění |
2008 |
Kód důvěrnosti údajů |
S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku |
1 |
Počet tvůrců celkem |
3 |
Počet domácích tvůrců |
3 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců |
Martin Dufek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 1617893) Michael Fenkl (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 1361481) Michal Vojtíšek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 5758602) |
Popis výsledku v anglickém jazyce |
Emissions of several cars were measured with an on-board system during real-world operation. On one turbodiesel car, emissions of nitric oxide (NO) and particulate matter (PM) were substantially higher at speeds beyond 130 km/h. On two turbodiesel cars,emissions of NO and PM were substantially higher during performance, aggressive driving. An old gasoline car produced less PM emissions than either of the two modern turbodiesel cars. Neither the increase in freeway speed limits to 160 km/h nor the incentive to replace old vehicles with new ones are therefore expected to result in substantial reduction in PM emissions. |
Klíčová slova oddělená středníkem |
high-speed driving; aggressive driving; emissions; particulate matter; real-world emissions; on-board measurements |
Stránka www, na které se nachází výsledek |
- |
Odkaz na údaje z výzkumu |
- |