Informační systém výzkumu,
vývoje a inovací

Rejstřík informací o výsledcích

Jednoduché vyhledávání

Zpět na hledáníVzduchová podpora se silně progresivní zatěžovací charakteristikou v obou krajních oblastech zdvihu (2008)výskyt výsledku

Identifikační kód RIV/46747885:24210/08:#0000136
Název v původním jazyceVzduchová podpora se silně progresivní zatěžovací charakteristikou v obou krajních oblastech zdvihu
Název v anglickém jazyce AIR SUPPORT WITH STRONG PROGRESSIVE LOAD CHARACTERISTIC IN BOTH OUTER RANGES
Druh D - Stať ve sborníku
Jazyk cze - čeština
Obor - skupina J - Průmysl
Obor JQ - Strojní zařízení a nástroje
Rok uplatnění 2008
Kód důvěrnosti údajů S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů.
Počet výskytů výsledku 1
Počet tvůrců celkem 2
Počet domácích tvůrců 2
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců Lubomír Pešík (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 7669445)
Martin Vančura (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 5869552)
Popis výsledku v původním jazycePružící podstavce sedadel řidiče minimalizují přednost dynamických sil z podlahy kabiny na tělo řidiče. Dynamické poměry takové soustavy se však mění podle druhu vozovky. Z toho důvodu je třeba přizpůsobit tuhost pružícího podstavce provozním podmínkám av některých případech i přeladit v průběhu výkmitu z rovnovážné polohy, tedy účinně a přitom plynule zvýšit tuhost v krajních oblastech zdvihu. Jedna z možností využívající alternativní uzavírání spojovacího potrubí pneumatických pružin je popsána v příspěvku.
Popis výsledku v anglickém jazyce The air support of a driver?s seat minimizes transmission of vibrations from the car frame or car body to the driver?s body. Various dynamic conditions are depending on the kind of the road. This reality demands further functions of the spring-support particularly any possibility for changing of the natural frequency of the system during its operation process. As you know this is the main factor for effective vibroisolation. The change of the support stiffness can be depending on the position, the height, or the acceleration of the seat. The first possibility of changing of the stiffness was described in this paper. A valve controlled by switches in the upper and lower range of the seat travel was used.
Klíčová slova oddělená středníkem vibration isolation, driver?s seat, spring-support, air spring.
Stránka www, na které se nachází výsledek -
Odkaz na údaje z výzkumu -

Údaje o výsledku v závislosti na druhu výsledku

Název sborníku Acta Mechanica Slovaca
ISBN -
ISSN 1335-2393
e-ISSN -
Počet stran výsledku 8
Strana od-do
Název nakladatele Technická univerzita Košice
Místo vydání Košice
Místo konání akce Košice
Datum konání akce 2008
Typ akce podle státní příslušnosti účastníků EUR - Evropská
Kód UT WoS článku podle Web of Science -
EID výsledku v databázi Scopus -

Ostatní informace o výsledku

Předkladatel Technická univerzita v Liberci / Fakulta strojní
Dodavatel MSM - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT)
Rok sběru 2009
Specifikace RIV/46747885:24210/08:#0000136!RIV09-MSM-24210___
Datum poslední aktualizace výsledku 02.07.2009
Kontrolní číslo 11421707

Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl

Výzkumný záměr podporovaný MŠMT MSM4674788501 - Optimalizace vlastností strojů v interakci s pracovními procesy a člověkem (2005 - 2011)
Vyhledávání ...