Identifikační kód |
RIV/46747885:24210/06:@0000098 |
Název v původním jazyce | Mechanické vlastnosti polyuretanové pěny |
Název v anglickém jazyce |
Mechanical properties of polyurethane foam |
Druh |
O - Ostatní výsledky, které nelze zařadit do žádného z definovaných druhů výsledků |
Jazyk |
cze - čeština |
Obor - skupina |
J - Průmysl |
Obor |
JJ - Ostatní materiály |
Rok uplatnění |
2006 |
Kód důvěrnosti údajů |
S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku |
1 |
Počet tvůrců celkem |
1 |
Počet domácích tvůrců |
1 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců |
David Cirkl (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 9484353) |
Popis výsledku v původním jazyce | Polyuretanové (PU) p?ny jsou dominantně zastoupeny při výrobě automobilových sedaček. Pro počítačové simulace statického i dynamického komfortu sezení je nutné její vlastnosti v dostatečné míře popsat. Tím se zabývá tato práce. Kromě známých vlastností byl popsán lineární průběh práce tlumicí síly na frekvenci harmonického buzení a nezávislost extrému tlumicí síly na tomtéž parametru. Měření ve vakuové komoře naznačuje, že příspěvek proud ícího vzduchu otevřenými póry polyuretanu je zanedbatelný vzhledem k vlastnímu útlumu materiálové matrice. Byla vypracována metodika, pro aproximaci tlumicí síly v analytickém tvaru pro harmonického buzení. Dále byl vypracován reologický model PU p?ny a uspokojivě verifikován na harmonickém a trojúhelníkovém budicím signálu. Přestože je kompletní automobilový sedák daleko komplikovanější soustavou, vykazuje kvalitativně stejné vlastnosti jako prostý vzorek polyuretanové pěny. |
Popis výsledku v anglickém jazyce |
Polyurethane (PU) foam is predominantly used in driver seat production. For computer simulated statical or dynamical comfort of seating it is necessary to describe its properties in su cient degree which this work deals with. Except some properties knownbefore there was identi ed linear course of damping force dissipated work on frequency of harmonic kinematic excitation, and independency of damping force extreme on the same parameter. Measurement done in vacuum chamber indicates that contribution of owing air through opened cells polyurethane is negligible with regard to material dumping. Method of damping force approximation in analytical form was developed. Furthermore rheologic model of polyurethane foam has been drawn up and veri ed by harmonic and triangle kinematic excitation. Although the complete car seat is far more complicated system its behavior shows qualitatively the same properties as the specimen of PU foam. |
Klíčová slova oddělená středníkem |
"driver seat; polyurethane foam; rheological model; vacuum chamber" |
Stránka www, na které se nachází výsledek |
- |
Odkaz na údaje z výzkumu |
- |