Identifikační kód |
RIV/00216224:14330/07:00022945 |
Název v anglickém jazyce |
Stochastic Game Logic |
Druh |
D - Stať ve sborníku |
Jazyk |
eng - angličtina |
Obor - skupina |
I - Informatika |
Obor |
IN - Informatika |
Rok uplatnění |
2007 |
Kód důvěrnosti údajů |
S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku |
2 |
Počet tvůrců celkem |
4 |
Počet domácích tvůrců |
2 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců |
Tomáš Brázdil (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 1762834) Antonín Kučera (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 9872655) Christel Baier (státní příslušnost: DE - Spolková republika Německo) Marcus Größer (státní příslušnost: DE - Spolková republika Německo) |
Popis výsledku v anglickém jazyce |
Stochastic game logic (SGL) is a new temporal logic that combines features of alternating temporal logic (to formalize the individual views and cooperation and reaction facilities of agents in a multiplayer game), probabilistic computation tree logic andextended temporal logic (to reason about qualitative and quantitative, linear or branching time winning objectives). The paper presents the syntax and semantics of SGL and discusses its model checking problem. The model checking problem of SGL turns outto be undecidable when the strategies are history-dependent. We show PSPACE completeness for memoryless deterministic strategies and the EXPSPACE upper bound for memoryless randomized strategies. For the qualitative fragment of SGL we show PSPACE completeness for memoryless strategies. |
Klíčová slova oddělená středníkem |
stochastic systems; temporal logic; model checking |
Stránka www, na které se nachází výsledek |
- |
Odkaz na údaje z výzkumu |
- |