Identifikační kód |
RIV/68378068:_____/23:00572924 |
Název v původním jazyce | České surrealistické drama |
Název v anglickém jazyce |
Czech surrealist drama |
Druh |
B - Odborná kniha |
Jazyk |
cze - čeština |
Vědní obor |
60202 - Specific languages |
Rok uplatnění |
2023 |
Kód důvěrnosti údajů |
S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku |
2 |
Počet tvůrců celkem |
3 |
Počet domácích tvůrců |
3 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců |
Tomáš Kubart (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 9639691, orcid: 0000-0002-7468-6055, researcherid: AAI-1458-2020) Marek Lollok (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 4069315, orcid: 0000-0002-5203-1613, scopusid: 57201682463, researcherid: Y-8799-2019) Jitka Šotkovská (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 4064348, orcid: 0000-0001-6335-7099, scopusid: 57206180938, researcherid: Q-7144-2017) |
Popis výsledku v původním jazyce | Antologie přináší výběr surrealistických dramatických textů od dvacátých let 20. století až po současnost.V jednom svazku se tak poprvé setkávají díla dnes již kanonická s texty neznámými či doposud nezveřejněnými, texty se surrealismem běžně spojovaných autorů (Vítězslav Nezval, Vratislav Effenberger, Jan Švankmajer) s hrami tvůrců známých spíše z jiných uměleckých oblastí (Karel Šebek, Ladislav Novák, Jiří Suchý). Celek publikace pak dokládá, že i když psaní pro divadlo nikdy nestálo v centru zájmu českých surrealistů, věnovali mu soustavnou pozornost. Výbor uvádí rozsáhlá studie, která charakterizuje základní konstanty surrealistické poetiky a zároveň mapuje historickou proměnlivost vztahu surrealismu a dramatu. |
Popis výsledku v anglickém jazyce |
The anthology presents a selection of surrealist dramatic texts from the 1920s to the present. For the first time, the volume brings together a selection of surrealist dramatic texts from the 1920s to the present day. The whole publication shows that although writing for the theatre was never the focus of interest of the Czech surrealists, they paid constant attention to it. The comprehensive study that characterises the basic constants of Surrealist poetics and at the same time charts the historical variability of the relationship between Surrealism and drama. |
Klíčová slova oddělená středníkem |
Vítězslav Nezval;Karel Hynek;Vratislav Effenberger;Ludvík Šváb;Ladislav Novák;Petr Král;Prokop Voskovec;Eva Švankmajerová;Jan Švankmajer;Jaromír Typlt;František Dryje;surrealism;Czech drama |
Stránka www, na které se nachází výsledek |
- |
Odkaz na údaje z výzkumu |
- |