Identifikační kód |
RIV/68378033:_____/09:00336924 |
Název v původním jazyce | Kupka a film |
Název v anglickém jazyce |
Kupka and film |
Druh |
D - Stať ve sborníku |
Jazyk |
cze - čeština |
Obor - skupina |
A - Společenské vědy |
Obor |
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví |
Rok uplatnění |
2009 |
Kód důvěrnosti údajů |
S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku |
1 |
Počet tvůrců celkem |
1 |
Počet domácích tvůrců |
1 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců |
Vojtěch Lahoda (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 9168540) |
Popis výsledku v původním jazyce | Příspěvek se zabývá možným vlivem vznikajícího filmu na tvorbu Františka Kupky. Sleduje filmovou rétoriku v Kupkově teoretickém textu Tvoření v umění výtvarném (1923) a kinematografický charakter vybraných děl (Trh, 1920-1921). Jako možné podněty Kupkovytvorby jsou považovány Edisonův kinetoskop, praxinoskop CH. E. Reynauda anebo princip prolínání (ve filmu montáže). |
Popis výsledku v anglickém jazyce |
The article deals with possible impulses of the newly birth cinematography on the artwork of František Kupka. The author traces the film rhetoric in Kupka´s book The Creation in the Visual Art (1923) and cinematic character of chosen Kupka´s artworks (The Market, 19520-1921). The author proposes as a possible impulses of cinematography on Kupka cinetoscope by T.A. Edison, praxinoscope by CH. E. Reynaud and the strategy of fading and montage in early movies. |
Klíčová slova oddělená středníkem |
abstract art; wawe; rythm; chronophotography; E. J. Marey; projecting screen |
Stránka www, na které se nachází výsledek |
- |
DOI výsledku |
- |
Odkaz na údaje z výzkumu |
- |