Identifikační kód |
TK04010081 |
Důvěrnost údajů |
C - Předmět obchodního tajemství podle par.17-20 obch.zákoníku, název, anotace, příp. zhodnocení výsledků řešení dodané do IS
VaV jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné |
Název projektu v původním jazyce |
Snížení energetické náročnosti a negativních vlivů na životní prostředí u železniční dopravy prostřednictvím přípravy infrastruktury pro vlaky na alternativní pohon |
Název projektu anglicky |
Reducing energy intensity and environmental burden of rail transport through the modification of infrastructure to make the operation of the alternative-propulsion-system trains possible |
Poskytovatel |
TA0 - Technologická agentura ČR (TA ČR) |
Program |
TK - Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací THÉTA (2018 - 2025) |
Kategorie VaV |
AP - Aplikovaný výzkum |
Hlavní vědní obor |
20704 - Energy and fuels |
Vedlejší vědní obor |
50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1) |
Další vedlejší vědní obor |
20104 - Transport engineering |
Zahájení řešení |
01.01.2022 |
Ukončení řešení |
30.06.2024 |
Datum posledního uvolnění účelové podpory |
28.02.2023 |
Číslo smlouvy |
TK04010081 - Smlouva o poskytnutí podpory |
Poslední stav řešení |
K - Končící (rok zahájení projektu < rok sběru dat, rok ukončení projektu = roku sběru dat, alespoň po část roku sběru dat čerpá
finanční prostředky ze SR) |
Finance projektu | 2022 | 2023 | 2024 | celkem |
---|
Výše podpory z národních zdrojů | 1 421 143,211421 | 1 526 973,791527 | 0,000 | 2 948 117,002948 | Výše podpory z veřej. zahraničních zdrojů *** | 0,000 | 0,000 | 0,000 | 0,000 | Neveřejné tuzem. a zahr. zdroje financování | - | - | - | 412 343,00412 | Celkové uznané náklady | 1 609 487,561609 | 1 749 814,721750 | 0,000 | 3 359 302,283359 | Typ | čerpané | čerpané | - | |
** Finance v tisících Kč jsou automaticky zaokrouhleny z částky v jednotkách Kč s přesností na 2 desetinná místa *** Výše podpory z veřejných zahraničních zdrojů je sledována od období sběru 2020
|
Zobrazit skutečně čerpané finance projektu z národních zdrojů »
Skutečně čerpané finance projektu z národních zdrojů | 2022 | 2023 | 2024 | celkem |
---|
Finance | 1 421 143,211421 | 1 526 973,791527 | 0,000 | 2 948 117,002948 |
|
Druh soutěže |
VS - Veřejná soutěž |
Veřejná soutěž ve výzkumu, vývoji a inovacích |
STA02021TK040 - Veřejná soutěž (TA0/TK) |
Cíle řešení v původním jazyce |
Cílem projektu je snížení energetické náročnosti a ekologické zátěže ze železniční dopravy prostřednictvím vývoje metodiky pro přípravu infrastruktury pro vlaky s alternativním pohonem. Jako nástroj pro přípravu infrastruktury bude vyvinuta metodika, která umožní na základě vhodně definovaných technických (jízdní profil trati, konfigurace železničního svršku, grafikon vlakové dopravy) a ekonomických (náklady na vozo kilometr) parametrů tratě, s ohledem na lokální dostupnost zdrojů zvolit pro danou trať vhodný druh alternativního pohonu a pro tento typ pohonu definovat technické požadavky na infrastrukturu (včetně určení pořadí, v jakém tyto změny realizovat). Řešení bude využitelné pro provozovatele tratí, pro objednatele osobní či nákladní dopravy i pro jednotlivé dopravce. |
Cíle řešení v anglickém jazyce |
The aim of the project is to reduce the energy intensity of railway transport and the environmental burden from it through creating a methodology that will describe the changes in the railway infrastructure needed for local operation of trains with alternative propulsion systems (including the description of the time-plan of the changes). Using appropriate technical (the track profile, the railway superstructure, or the train schedule) and economic (the cost per kilometer) parameters and considering the local availability of resources, the methodology will allow its user to choose the best type of train propulsion system for the specific railway. A user of the methodology can be a railway operator, a train-using transport company, or a customer of such a company. |
Klíčová slova v anglickém jazyce |
optimization of railway transport; greening transport; |
Kontrolní číslo stavu projektu v letech |
2022: 190734478 ( v1.0 ) 2023: 190751325 ( v2.0 ) 2024: 190755111 ( v1.0 ) |
Datum dodání posledního záznamu o projektu |
20.02.2024 |
Systémové označení dodávky dat |
CEP24-TA0-TK-R |