Informační systém výzkumu,
vývoje a inovací

Centrální evidence projektů

Jednoduché vyhledávání

Zpět na hledáníGP101/03/P162 - Automatizace automobilových převodovek s vnější synchronizací (2003-2005, GA0/GP)

Identifikační kód GP101/03/P162
Důvěrnost údajů S - Není předmětem státního či obchodního tajemství a data lze v souladu s právními předpisy poskytnout do veřejně přístupných informačních systémů včetně mezinárodních
Název projektu v původním jazyce Automatizace automobilových převodovek s vnější synchronizací
Název projektu anglicky Automation of the passenger car gear-boxes with external synchronization
Poskytovatel GA0 - Grantová agentura České republiky (GA ČR)
Program GP - Postdoktorandské granty  (1998 - 2050)
Kategorie VaV ZV - Základní výzkum
Hlavní obor - skupina J - Průmysl
Hlavní obor JT - Pohon, motory a paliva
Vedlejší obor JQ - Strojní zařízení a nástroje
Další vedlejší obor JB - Senzory, čidla, měření a regulace
Zahájení řešení 2003
Ukončení řešení 2005
Datum posledního uvolnění účelové podpory -
Číslo smlouvy -
Poslední stav řešení U - Ukončený (rok ukončení projektu < rok sběru dat, v roce sběru dat již není financován ze SR)
tis. Kč **
Finance projektu
200320042005celkem
Výše podpory z národních zdrojů127 000,00127141 000,00141147 000,00147415 000,00415
Výše podpory z veřej. zahraničních zdrojů ***0,0000,0000,0000,000
Ostatní veřejné zdroje financování---390 000,00390
Celkové uznané náklady257 000,00257271 000,00271277 000,00277805 000,00805
Typčerpanéčerpanéčerpané

** Finance v tisících Kč jsou automaticky zaokrouhleny z částky v jednotkách Kč s přesností na 2 desetinná místa
*** Výše podpory z veřejných zahraničních zdrojů je sledována od období sběru 2020

Zobrazit skutečně čerpané finance projektu z národních zdrojů »

Druh soutěže VS - Veřejná soutěž
Veřejná soutěž ve výzkumu, vývoji a inovacích SGA02003GA1PD - Veřejná soutěž (GA0/GA)
Cíle řešení v původním jazyce Ubývající zásoby fosilních paliv a rostoucí znečištění životního prostředí vedou výrobce vozidel ke snaze o co největší účinnost hnacího ústrojí a tedy i co nejmenší spotřebu paliva. Jedna z cest k dosažení vysoké účinnosti spočívá v optimálnímpřizpůsobení hnací jednotky požadovanému příkonu. To je úkol pro převodné ústrojí, na které jsou tak kladeny rozporné požadavky: velký rozsah, co největší počet rychlostních stupňů, malé rozměry a hmotnost, nízké výrobní náklady, automatické ovládáníJediným typempřevodovky, který je schopný vyhovět rozporným nárokům při zachování vysoké účinnosti je automatizovaná mechanická převodovka. Ve všech sériově vyráběných případech se ovšem jedná o automatizaci převodovky s vnitřní synchronizací. Zde senabízí myšlenka použití vnější synchronizace, která by nejen usnadnila automatizaci, ale dovolila by i prostorově méně náročný mechanismus řazení, tím výrazné snížení zástavbových rozměrů a hmotnosti, anebo při stávajících rozměrech větší počet
Cíle řešení v anglickém jazyce The diminishing reserve of fossil fuels and increase of air pollution lead the car manufactures to the efforts to develop the best quality and efficiency of car technology to consequently obtain the smallest fuel consumption as possible. One of the waysto obtain high efficiency is in optimal adaptation of power-train to the required energy input, which is the task mainly for the gearbox. The gearbox has to fulfill competing demands: high spread of gear-box, high number of gears, automatic shifting,smalldimensions and weight, and low costs. The only one type of gearbox, which can suit such claims and in the same time keep high efficiency is the automated gear-box. All automated gearboxes currently in serial production are gearboxes with innersynchronization. For easier automation, and also less space demanding shifting mechanism, the idea of external synchronization is investigated. The following advantages can be expected: smaller dimensions or weight, or with preserving the current
Klíčová slova v anglickém jazyce Neuvedeno.
Kontrolní číslo stavu projektu v letech 2003: 962699
2004: 1308327
2005: 1594446
2006: 33526033
Datum dodání posledního záznamu o projektu 19.05.2008
Systémové označení dodávky dat CEP06-GA0-GP-U/06:6

Účastníci projektu

Počet příjemců 1
Počet dalších účastníků projektu 0
Příjemce České vysoké učení technické v Praze / Fakulta strojní
ŘešitelDr. Ing. Gabriela Achtenová (státní příslušnost: CZ - Česká republika, vedidk: 2762528)

tis. Kč **
Finance účastníků projektuPoznámka: Finance účastníků projektu jsou sledovány od roku 2007, investiční prostředky od roku 2013, prostředky ze zahraničních zdrojů od roku 2020

Celkové uznané náklady200320042005
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta strojní0,0000,0000,000
Výše podpory z národních zdrojů200320042005
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta strojní0,0000,0000,000
Výše podpory z veřejných zahraničních zdrojů200320042005
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta strojní0,0000,0000,000
Investiční prostředky z podpory ze státního rozpočtu na účastníka v daném roce200320042005
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta strojní0,0000,0000,000

** Finance v tisících Kč jsou automaticky zaokrouhleny z částky v jednotkách Kč s přesností na 2 desetinná místa

Zobrazit skutečně čerpané prostředky z národních zdrojů na účastníka »

Výsledky projektu v RIV

Počet výsledků projektu v RIV celkem 10
Výsledek druhu A RIV/68407700:21220/03:02091151 - Adaptation of Shift Mechanism of Mechanical Gear-Boxes for Automation (2003)
Výsledek druhu D RIV/68407700:21220/03:02091156 - Modelování agregátů vozidel (2003)
Výsledek druhu T RIV/68407700:21220/03:02091158 - Model Hydrodynamického měniče (2003)
Výsledek druhu A RIV/68407700:21220/05:02114642 - Automated Small Car Transmission (2005)
Výsledek druhu A RIV/68407700:21220/05:02114643 - New Ideas of Testing Small Car Transmissions on the Closed-Loop Stand (2005)
Výsledek druhu D RIV/68407700:21220/05:02114650 - Passenger Car Powertrain: Model and Shift Logic (2005)
Výsledek druhu O RIV/68407700:21220/06:02124274 - Overview of Concept of Automatised Gearbox (2006)
Výsledek druhu O RIV/68407700:21220/06:02124282 - Behavior and Design of External Synchronisation (2006)
Výsledek druhu O RIV/68407700:21220/06:02124285 - Simulation Model of the Vehicle + Gearshift Algorithm (2006)
Výsledek druhu O RIV/68407700:21220/06:02124287 - Behavior and Design of Internal Gearshift Mechanism for Usage of External Synchronisation (2006)

Hodnocení dokončeného projektu

Hodnocení výsledků V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků řešení česky Jediným typem, který je schopný vyhovět rozporným požadavkům na převodné ústrojí (vysoká účinnost, velký rozsah převodových stupňů, kompaktní rozměry a nízká hmotnost,...) je automatizovaná převodovka. Ve všech sériově vyráběných případech se ovšem jedná
Vyhledávání ...