Identifikační kód |
GP101/03/P162 |
Důvěrnost údajů |
S - Není předmětem státního či obchodního tajemství a data lze v souladu s právními předpisy poskytnout do veřejně přístupných
informačních systémů včetně mezinárodních |
Název projektu v původním jazyce |
Automatizace automobilových převodovek s vnější synchronizací |
Název projektu anglicky |
Automation of the passenger car gear-boxes with external synchronization |
Poskytovatel |
GA0 - Grantová agentura České republiky (GA ČR) |
Program |
GP - Postdoktorandské granty (1998 - 2050) |
Kategorie VaV |
ZV - Základní výzkum |
Hlavní obor - skupina |
J - Průmysl |
Hlavní obor |
JT - Pohon, motory a paliva |
Vedlejší obor |
JQ - Strojní zařízení a nástroje |
Další vedlejší obor |
JB - Senzory, čidla, měření a regulace |
Zahájení řešení |
2003 |
Ukončení řešení |
2005 |
Datum posledního uvolnění účelové podpory |
- |
Číslo smlouvy |
- |
Poslední stav řešení |
U - Ukončený (rok ukončení projektu < rok sběru dat, v roce sběru dat již není financován ze SR) |
Finance projektu | 2003 | 2004 | 2005 | celkem |
---|
Výše podpory z národních zdrojů | 127 000,00127 | 141 000,00141 | 147 000,00147 | 415 000,00415 | Výše podpory z veřej. zahraničních zdrojů *** | 0,000 | 0,000 | 0,000 | 0,000 | Ostatní veřejné zdroje financování | - | - | - | 390 000,00390 | Celkové uznané náklady | 257 000,00257 | 271 000,00271 | 277 000,00277 | 805 000,00805 | Typ | čerpané | čerpané | čerpané | |
** Finance v tisících Kč jsou automaticky zaokrouhleny z částky v jednotkách Kč s přesností na 2 desetinná místa *** Výše podpory z veřejných zahraničních zdrojů je sledována od období sběru 2020
|
Zobrazit skutečně čerpané finance projektu z národních zdrojů »
Skutečně čerpané finance projektu z národních zdrojů | 2003 | 2004 | 2005 | celkem |
---|
Finance | 127 000,00127 | 141 000,00141 | 147 000,00147 | 415 000,00415 |
|
Druh soutěže |
VS - Veřejná soutěž |
Veřejná soutěž ve výzkumu, vývoji a inovacích |
SGA02003GA1PD - Veřejná soutěž (GA0/GA) |
Cíle řešení v původním jazyce |
Ubývající zásoby fosilních paliv a rostoucí znečištění životního prostředí vedou výrobce vozidel ke snaze o co největší účinnost hnacího ústrojí a tedy i co nejmenší spotřebu paliva. Jedna z cest k dosažení vysoké účinnosti spočívá v optimálnímpřizpůsobení hnací jednotky požadovanému příkonu. To je úkol pro převodné ústrojí, na které jsou tak kladeny rozporné požadavky: velký rozsah, co největší počet rychlostních stupňů, malé rozměry a hmotnost, nízké výrobní náklady, automatické ovládáníJediným typempřevodovky, který je schopný vyhovět rozporným nárokům při zachování vysoké účinnosti je automatizovaná mechanická převodovka. Ve všech sériově vyráběných případech se ovšem jedná o automatizaci převodovky s vnitřní synchronizací. Zde senabízí myšlenka použití vnější synchronizace, která by nejen usnadnila automatizaci, ale dovolila by i prostorově méně náročný mechanismus řazení, tím výrazné snížení zástavbových rozměrů a hmotnosti, anebo při stávajících rozměrech větší počet |
Cíle řešení v anglickém jazyce |
The diminishing reserve of fossil fuels and increase of air pollution lead the car manufactures to the efforts to develop the best quality and efficiency of car technology to consequently obtain the smallest fuel consumption as possible. One of the waysto obtain high efficiency is in optimal adaptation of power-train to the required energy input, which is the task mainly for the gearbox. The gearbox has to fulfill competing demands: high spread of gear-box, high number of gears, automatic shifting,smalldimensions and weight, and low costs. The only one type of gearbox, which can suit such claims and in the same time keep high efficiency is the automated gear-box. All automated gearboxes currently in serial production are gearboxes with innersynchronization. For easier automation, and also less space demanding shifting mechanism, the idea of external synchronization is investigated. The following advantages can be expected: smaller dimensions or weight, or with preserving the current |
Klíčová slova v anglickém jazyce |
Neuvedeno. |
Kontrolní číslo stavu projektu v letech |
2003: 962699 2004: 1308327 2005: 1594446 2006: 33526033 |
Datum dodání posledního záznamu o projektu |
19.05.2008 |
Systémové označení dodávky dat |
CEP06-GA0-GP-U/06:6 |