Identifikační kód |
GN22-36033O |
Důvěrnost údajů |
S - Není předmětem státního či obchodního tajemství a data lze v souladu s právními předpisy poskytnout do veřejně přístupných
informačních systémů včetně mezinárodních |
Název projektu v původním jazyce |
Koncept a užití kontrafakta v liturgickém zpěvu pozdního středověku |
Název projektu anglicky |
The Use and Reception of Contrafact in Late Medieval Liturgical Chant |
Poskytovatel |
GA0 - Grantová agentura České republiky (GA ČR) |
Program |
GN - POSTDOC INDIVIDUAL FELLOWSHIP (2022 - 2050) |
Kategorie VaV |
ZV - Základní výzkum |
Hlavní vědní obor |
60304 - Religious studies |
Vedlejší vědní obor |
- |
Další vedlejší vědní obor |
- |
Zahájení řešení |
01.01.2022 |
Ukončení řešení |
31.12.2024 |
Datum posledního uvolnění účelové podpory |
10.03.2023 |
Číslo smlouvy |
22-36033O |
Poslední stav řešení |
K - Končící (rok zahájení projektu < rok sběru dat, rok ukončení projektu = roku sběru dat, alespoň po část roku sběru dat čerpá
finanční prostředky ze SR) |
Finance projektu | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | celkem |
---|
Výše podpory z národních zdrojů | 0,000 | 1 301 534,001302 | 1 302 904,001303 | 1 000 000,001000 | 3 604 438,003604 | Výše podpory z veřej. zahraničních zdrojů *** | 0,000 | 0,000 | 0,000 | 0,000 | 0,000 | Celkové uznané náklady | 0,000 | 1 301 534,001302 | 1 302 904,001303 | 1 000 000,001000 | 3 604 438,003604 | Typ | - | čerpané | čerpané | přidělené | |
** Finance v tisících Kč jsou automaticky zaokrouhleny z částky v jednotkách Kč s přesností na 2 desetinná místa *** Výše podpory z veřejných zahraničních zdrojů je sledována od období sběru 2020
|
Zobrazit skutečně čerpané finance projektu z národních zdrojů »
Skutečně čerpané finance projektu z národních zdrojů | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | celkem |
---|
Finance | 0,000 | 1 301 534,001302 | 1 302 904,001303 | 0,000 | 2 604 438,002604 |
|
Druh soutěže |
VS - Veřejná soutěž |
Veřejná soutěž ve výzkumu, vývoji a inovacích |
SGA0202200002 - Veřejná soutěž (GA0/GN) |
Cíle řešení v původním jazyce |
Užití kontrafakta jako kompozičního nástroje bylo ve středověku běžným postupem a kontrafakta tvoří podstatnou část repertoáru středověkého liturgického zpěvu. Dosavadní definice a používání a popis této techniky ovšem nezohledňuje dostatečně zažitou kompoziční praxi v celé její šíři, tak, jak ji rozvinuli skladatelé v pozdním středověku. Tento projekt si proto klade za cíl první systematický výzkum tvorby a šíření kontrafakt v pozdním středověku s cílem ukázat užívané kompoziční způsoby a definovat rozličné přístupy jednotlivých autorů. |
Cíle řešení v anglickém jazyce |
The use of contrafact as a compositional tool was a common practice in the Middle Ages, and contrafact chants comprise an essential part of the repertoire of late medieval liturgical chant. To date, however, the definitions and descriptions of this technique do not take sufficient account of established compositional practice in its entirety, as developed by composers in the late Middle Ages. This project therefore aims to conduct the first systematic examination into the creation and dissemination of late liturgical contrafacts in the late Middle Ages, with the aim of showing the compositional methods used and defining the approaches taken by different composers. |
Klíčová slova v anglickém jazyce |
Medieval music;Middle Ages;contrafact;liturgy;composition |
Kontrolní číslo stavu projektu v letech |
2022: 190739808 ( v2.0 ) 2023: 190743424 ( v1.0 ) 2024: 190752929 ( v1.0 ) |
Datum dodání posledního záznamu o projektu |
19.02.2024 |
Systémové označení dodávky dat |
CEP24-GA0-GN-R |